کد خبر: 36673
تاریخ انتشار: سه شنبه, 06 شهریور 1397 - 15:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ایفلا

ایران؛ میزبان اجلاس جهانی ISSN در سال ۲۰۲۰

منبع : لیزنا
میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای اجلاس جهانی ISSN در سال ۲۰۲۰ قطعی و نهایی شد.
ایران؛ میزبان اجلاس جهانی ISSN در سال ۲۰۲۰

به گزارش لیزنا، صالح زمانی، مشاور امور بین الملل ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، این خبر را پس از ملاقات با گائل بکت؛ مدیر ISSN در امور بین الملل اعلام کرد.

در این نشست که در حاشیه هشتادمین مجمع جهانی کتابداری در کوالالامپور برگزار شد، بکت نتیجه بررسی ها را مثبت ارزیابی کرد و ایران را میزبانی شایسته برای این مجمع توصیف کرد. لازم به ذکر است که پیشنهاد میزبانی در نشست سال گذشته این مجمع در مراکش تسلیم هیات مدیره ISSN  شده بود.

گفتنی است ISSN مخفف عبارت انگلیسی International Standard Serial Number است و به عنوان شماره استاندارد بین‌المللی پیایندها (شاپا) تعریف می شود که شماره هشت رقمی منحصربه‌فردی است و برای مشخص کردن یک نشریه دوره‌ای چاپی یا الکترونیکی به کار می‌رود. کدهای ISSN از جانب شبکه‌های مراکزی بین‌المللی که قالب آن‌ها در کتابخانه‌های ملی کشورهای مختلف قرار دارند و همچنین مقر اصلی این سازمان در پاریس تعیین می‌شوند. سازمان استاندارد بین‌المللی ISSN یک سازمان نیمه دولتی است که در سال ۱۹۷۴ با امضای یک موافق نامه بین یونسکو و دولت فرانسه تأسیس شده‌است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: