کد خبر: 25174
تاریخ انتشار: شنبه, 20 شهریور 1395 - 08:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

حضور نهادهای مختلف حوزه کتاب در تیم داوری جشنواره مروجان کتابخوانی

منبع : لیزنا
دبیر سومین جشنواره مروجان کتابخوانی  گفت: جشنواره مروجان کتابخوانی با حضور همه تشکل های فعال در حوزه کتاب برگزار می شود و تا به امروز نزدیک به 30 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.
حضور نهادهای مختلف حوزه کتاب در تیم داوری جشنواره مروجان کتابخوانی

دكتر محسن حاجي زين العابديني دبير سومين دوره جشنواره مروجان كتابخواني در گفتگو با خبرنگار ليزنا درباره جشنواره مروجان کتابخوانی گفت: این جشنواره برای ترویج کتاب خوانی شکل گرفته و از همه نهاد های فعال در زمینه کتاب دعوت به عمل آمده تا برنامه های خود را برای شرکت در این جشنواره اعلام کنند.

 

وی بیان کرد: در این جشنواره با هم افزایی و هم اندیشی کارشناسان اهل فن طرح های فناورانه و کاربردی افراد و گروه های مختلف انتخاب شده و پس از طی مراحل داوری برگزیدگان حوزه کتاب و مطالعه انتخاب شوند.

دبیر جشنواره مروجان خواندن کتاب با بیان اینکه آثار رسیده به آِن جشنواره از تنوع بسیار بالایی برخوردار است، افزود: در این جشنواره در بخش های خدمات عمومی، کتابداران خصوصی آثار خوبی به دبیرخانه ارسال شده است و هرچه قدر به زمان پایان مهلت ارسال آثار نزدیک تر می شویم آثار از نظر تعداد و کیفیت ارتقا می یابند.

 

زین العابدینی یاد آور شد: پایان مهلت اولیه ارسال آثار به این جشنواره تا 25 شهریور ماه بوده که درصورت استقبال  گسترده نهاد ها و گروه های حوزه کتاب تمدید می شود.

وی عنوان کرد: من از گروه های مختلف تقاضا دارم هرچه زودتر آثار خود را برای ارزیابی و تکمیل پرونده شان به دبیر خانه این جشنواره ارسال کنند تا در صورت وجود نقص شانس شرکت در این رویداد فرهنگی را از دست ندهند.

 

دبیر جشنواره مروجان خواندن کتاب  ادامه داد: داوری این آثار از مهر ماه در سه مرحله شروع شده  که در مرحله اول متناسب با اهداف و برنامه های جشنواره به بررسی پرونده ها پرداخته که آثار برگزیده در مرحله دوم از بین طرح ها و گروه های مختلف انجام می شود و آنهایی که واجد الشرایط بوده و امتیاز بالایی نسبت به بقیه کسب کنند به مرحله نهایی بخش داوری معرفی می شوند.

زین العابدینی ادامه داد: در مرحله سوم داوری برگزیدگان نهایی از بین تشکل ها و نهادهای مختلف مرتبط با کتاب انتخاب و جوایز نفیسی به آنها اهدا می شود.

 

وی تاکید کرد: در جشنواره امسال تیم داوری از تشکل های فعال در حوزه کتاب و مطالعه شامل کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون های فرهنگی مساجد وزارت ارشاد ، تشکل های مردم نهاد ملی، شورای کتاب کودک و کانون توسعه فرهنگی هستند.

دبیر جشنواره مروجان خواندن کتاب با بایان اینکه هسته داوری همان نفرات سال پیش است، تصریح کرد: تعداد داوران جشنواره امسال به دلیل استقبال و گسترش جشنواره در بخش های مختلف افزایش پیدا کرده به طوری که در بخش نشان استمرار ویژه برگزیدگان سال پیش و در حوزه مورجان الکترونیکی کتاب، داوران مخصوص و متخصص این حوزه ها حضور دارند.

زین‌العابدینی اظهار کرد: در بخش خدمات  عمومی و بخش خصوصی آثار زیادی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که طبیعتا داوران مخصوص به خود را دارا هستند.

وی گفت: تا کنون نزدیک به 30 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که ما برای ترویج فرهنگ مطالعه همه آثار رسیده به این جشنواره را معرفی می کنیم.

 

 گفتني است؛ سومين دوره جشنواره مروجان كتابخواني در آبان ماه سال جاري برگزار مي شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: