کد خبر: 37687
تاریخ انتشار: شنبه, 19 آبان 1397 - 18:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

نتایج جوایز ملی تا روز دوم کنگره محرمانه است

دبیر علمی چهارمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات: در بخش جوایز ملی کنگره امسال استقبال بیشتر بوده و نتایج آن فعلا به صورت محرمانه است و در روز دوم کنگره مشخص می‌شود. 
نتایج جوایز ملی تا روز دوم کنگره محرمانه است

 دکتر رحمت‌الله فتاحی دبیر علمی چهارمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار لیزنا، در رابطه با موضوع کنگره امسال بیان کرد: محور اصلی کنگره امسال در رابطه با آموزش و مسائل و چالش‌های آن است. البته که پنل‌ها موضوعات متفاوتی دارند اما تلاش شده محور اصلی بحث‌ها حول آموزش بچرخد.

وی گفت: این موضوع در هیئت مدیره انجمن مطرح و با توجه به مسائل زیادی که در بحث آموزش داریم، انتخاب شده است. تعداد بالای مراکز آموزش در کشور و از طرفی کیفیت پایین برخی گروه‌ها، برنامه درسی نامتناسب با بازار کار و کیفیت پایین تدریس سرفصل‌ها و نداشتن دانش و مهارت لازم در دانش‌آموختگان این رشته ما را بر آن کرد که به این مسئله بپردازیم.

فتاحی تاکید کرد: مسلما هر کنگره و نشستی که برگزار می‌شود با توجه به بازخوردهای قبلی آن بوده و در سال‌های گذشته نیاز به برخی پنل‌ها احساس شده و کنگره نیز سعی کرد به آن‌ها پاسخ بدهد و پنل‌هایی مانند تحول دیجیتالی ایجاد شده است. پنل‌های جدید و به طور کلی جمع متنوع پنل‌ها تلاش بر افزایش حضور اعضای هیئت علمی و کارمندان و دانش‌آموختگان و دانشجویان و برطرف کردن کاستی‌ها دارد.

دبیر علمی همایش دلیل استمرار کنگره را تحولات زیاد حرفه دانست و افزود: دلیل حضور و استمرار کنگره این است که در هر حرفه تحولات زیادی در جریان است و اعضای حرفه اگر در جریان این تحولات قرار نگیرند دور می‌افتند. حرکت‌های فردی در این زمینه کارساز نیست و شاید افراد متوجه برخی اتفاقات و پیدا کردن اطلاعات نباشند و در این زمینه انجمن‌ها مسئولند و می‌توانند افراد را دور هم جمع و بخشی از دغدغه‌های ذهنی حرفه‌مندان رشته را هدایت کنند.

من فکر می‌کنم انجمن تا اینجای کار موفق بود است. هر چند ممکن است گسیختگی‌هایی در شاخه‌های استانی و برخی استان‌ها که شاخه استانی ندارند داشته باشیم اما کنگره تابحال وظیفه خود را به درستی انجام داده است.

وی در رابطه با فراخوان ارسال آثار در سه بخش جایزه پوری سلطانی و دکتر حری و دکتر نورالله مرادی گفت: امسال استقبال بیشتر بوده و نتایج آن فعلا به صورت محرمانه است و در روز دوم کنگره مشخص می‌شود. اسامی داوران این 3 بخش از ابتدا در سایت قرار گرفت و داوران همگی افراد برجسته این حوزه هستند.

دکتر فتاحی بیان کرد: اما مسئله‌ای که باید به آن توجه شود این است که افراد تعریف درستی از ایده و تجربه و همچنین مستند‌سازی آن ندارند و ممکن است خیلی از افراد ایده‌های جالبی داشته‌ باشند اما اطلاع و یا اعتماد به نفس مطرح کردن آن را نداشته باشند که انجمن می‌بایست در این بخش توجه بیشتری داشته باشد و شفاف‌سازی چارچوب این طرح و فراخوان را برای مخاطبان مشخص کند.

وی در پایان گفت: درخواست جدی از حرفه‌مندان رشته در هر جایگاه و مسئولیتی که هستند دارم و آن این است که به در تمامی فعالیت‌ها مشارکت بیشتری داشته باشند و اساتید دانشجویان خود و کارمندان همکاران خود را تشویق به شرکت کنند و این مشارکت محدود به کنگره و حتی در تهران نباشد. استعداد و ظرفیت‌هایی زیادی در بدنه کشور وجود دارد که می‌بایست راه جذب و شکوفا کردن استعدادها را پیدا کنیم.

کنگره متخصصان علوم اطلاعات روزهای شنبه و یکشنبه 26 و 27 آبان ماه برگزار می شود.

برای ثبت نام آنلاین در کنگره اینجا  و برای ثبت نام حضوری اینجا کلیک کنید.

ناشناس
|
Iran
|
1397/08/21 - 13:29
0
0
خب افرادی که آثارشان را ارسال کرده اند، چجوری از نتایج مطلع شوند
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: