کد خبر: 39932
تاریخ انتشار: شنبه, 15 تیر 1398 - 11:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کارگاه

کارگاه مبانی رویکرد تعادلی در سواد نوشتن ویژه کتابداران

منبع : کتابک
مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، کارگاه دو روزه مبانی رویکرد تعادلی در سواد نوشتن (Balanced Approach in Writing Literacy) را تیر ۱۳۹۸، در دو بخش تئوری و عملی، ویژه آموزگاران، مربیان، دانشجویان، کارورزان آموزشی، کتابداران، مادران و پدران برگزار می‌کند.
کارگاه مبانی رویکرد تعادلی در سواد نوشتن ویژه کتابداران

 به گزارش لیزنا، رویکرد تعادلی (Balanced Literacy) یکی از روزآمدترین و مؤثرترین رویکردهای سوادآموزی است که بر پایه پژوهش‌های متعددِ مبتنی بر مدل‌های نوین یادگیری سواد، در نقطه تعادلی میان الگوهای کل به جزء (Whole Language) و جزء به کل (Phonics) ایستاده است و دربرگیرنده استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی در یادگیری و بهبود مهارت‌های خواندن و نوشتن با هدف درک عمیق، معنادار، مانا و کارکردی سواد، به ویژه در پیوند با ادبیات است. کارگاه مبانی رویکرد تعادلی در سواد نوشتن، به مبانی تئوری و عملی یادگیری، بهبود و تعمیق مهارت‌های نوشتن در این رویکرد می‌پردازد.

سرفصل‌های کارگاه:

  • باهم‌نویسی (Shared Writing)
  • نوشتن تعاملی (Interactive Writing)
  • نوشتن هدایت‌شده (Guided Writing)
  • مستقل‌نویسی (Independent Writing)
  • نوشتن و مطالعه واژه (Writing and Word Study)

کارگاه مبانی رویکرد تعادلی در سواد نوشتن، پنج‌شنبه و جمعه، ۲۷ و ۲۸ تیر ۱۳۹۸ از ساعت ۹ تا ۱۴ در خانه «با من بخوان» و آموزش خلاق خانواده مافی، به نشانی تهران، خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان بیست و دوم، پلاک ۹، واحد ۱ برگزار خواهد شد.

هزینه این کارگاه ۲۳۵ هزار تومان است و در پایان کارگاه، به شرکت‌کنندگان گواهی حضور در کارگاه مبانی رویکرد تعادلی در سواد نوشتن داده خواهد شد. لازم به ذکر است گنجایش پذیرش این کارگاه محدود است و اولویت با افرادی خواهد بود که زودتر در کارگاه ثبت‌نام کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره ۰۹۱۹۸۷۱۰۳۶۴ تماس بگیرند یا از طریق لینک زیر به‌صورت آنلاین در کارگاه ثبت‌نام کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: