کد خبر: 37835
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 آذر 1397 - 11:25

داخلی

»

ROOT

»

مجموعه اصلی

بررسی ظرفیت های کتابخانه های شهرستان بهاباد استان یزد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
در ادامه برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر رسیدگی به ۳۱ شهرستان دارای اولویت به لحاظ اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی، دبیرکل نهاد به همراه اعضای شورای معاونین، به استان یزد سفر کردند.
بررسی ظرفیت های کتابخانه های شهرستان بهاباد استان یزد

 به گزارش لیزنا، در ادامه معرفی ۳۱ شهرستان‌ دارای اولویت به لحاظ اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی شورای اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌ها به‌عنوان یکی از نهادهای اثرگذار در حوزه فرهنگی، برنامه‌ریزی عملیاتی ویژه ای را برای این ۳۱ شهرستان و  ارتقای سلامت اجتماعی آغاز کرده است. بر این اساس جلسه شورای معاونین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور بررسی ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهاباد استان یزد، امروز سه شنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۷ با حضور اعضای شورای معاونین نهاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد و مسئولان این شهرستان برگزار می شود.

بهاباد با ۸۲۳۵ کیلومتر مربع مساحت در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد. این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و آسفیج و شامل یک شهر، ۳ دهستان، ۹۰ آبادی دارای سکنه و ۷۸ آبادی خالی از سکنه است. جمعیت این شهرستان طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران، ۱۷ هزار و ۲۲۱ نفر است که حدود ۹۰ درصد جمعیت زیر ۶۵ سال هستند.

شهرستان بهاباد استان یزد دارای ۴ کتابخانه و ۱۳۲۸ مترمربع فضای کتابخانه ای است. کتابخانه شهید جلیلی با ۳۴۶ مترمربع زیربنا، کتابخانه فاطمیه با ۳۰۹ مترمربع زیربنا و کتابخانه عطایی با ۳۹۱ مترمربع زیربنا در بخش مرکزی شهرستان و نیز کتابخانه روستایی عاصم با ۲۸۲مترمربع زیربنا در روستای آسفج این شهرستان واقع شده است. حدود ۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه های عمومی هستند.

گفتنی است، پس از برگزاری نخستین نشست فوق العاده شورای معاونین نهاد در شهرستان بهارستان در تیرماه ۹۷، اولویت های فرهنگی و اجتماعی شهرستان های فامنین استان همدان، هرسین استان کرمانشاه، رازوجرگلان استان خراسان شمالی، فریدونکنار استان مازندران، پردیس استان تهران، گناوه استان بوشهر، بشاگرد استان هرمزگان نیز مورد بررسی قرار گرفت و بلافاصله اقداماتی به منظور اجرایی شدن مصوبات شورای معاونین در این شهرستان ها آغاز شد. شهرستان بهاباد استان یزد، نهمین شهرستانی است که به لحاظ ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی، از سوی شورای معاونین نهاد کتابخانه های عمومی کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: