کد خبر: 30148
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 شهریور 1396 - 10:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در قالب برنامه «دوستی با کتاب» انجام می شود

«مرد بقال و طوطی»؛ حکایتی خواندنی از مثنوی برای کودکان

منبع : لیزنا
حکایت «مرد بقال و طوطی» از قصه های شیرین «مثنوی معنوی» برای ایجاد علاقه به کتابخوانی در کودکان، هفته اول شهریورماه در مراکز فرهنگی هنری منطقه چهارده خوانش می شود .
«مرد بقال و طوطی»؛ حکایتی خواندنی از مثنوی برای کودکان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان درفصل تابستان و ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی در کودکان، حکایت « مرد بقال و طوطی » از قصه های شیرین «مثنوی معنوی» در قالب برنامه «دوستی با کتاب» از 4تا8 شهریورماه سالجاری، هر روز در یکی از خانه های فرهنگ منطقه چهارده معرفی و خوانش می شود .

بر اساس این خبر، در این کارگاه ها علاوه بر معرفی کتاب قصه های مثنوی مولوی و خوانش داستان و شیوه صحیح کتابخوانی نیز به کودکان و نوجوانان آموزش و خوانش داستان شنبه در خانه فرهنگ شکوفه، یکشنبه در خانه فرهنگ شهید اندرزگو، دوشنبه در خانه قرآن، سه شنبه در خانه های فرهنگ فرشته آزادی و زیتون و چهارشنبه در خانه فرهنگ ابوذر انجام می شود.

داستان «مرد بقال و طوطی»، قصه طوطی زیرک و باهوش بقالی است که با شیرین زبانی موجب رونق کسب و کار بقال شده، روزی در نبود بقال طوطی میان شیشه های روغن و سرکه و غیره  می چرخد و به شیشه روغن برخورد کرده و آن را به زمین می اندازد و می شکند. بقال قصه پس از بازگشت خشمگین شده، بر سر طوطی می زند و طوطی کچل و لال شده و پس از مدتی کسب و کار بقال از رونق می افتد و ...

 

جلد اول کتاب قصه های شیرین « مثنوی مولوی » بازنویسی جعفر ابراهیمی (شاهد)، شامل 28 حکایت در 159 صفحه و در قطع وزیری توسط انتشارات پیدایش منتشر شده است .

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: