کد خبر: 40461
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 آذر 1398 - 15:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه‌های عمومی حافظ و ملک الشعرای بهار در هفته کتاب افتتاح شد

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
همزمان با هفته کتاب، کتابخانه های عمومی ملک الشعرای بهار روستای بیدک و حافظ روستای خرق افتتاح شد.
 کتابخانه‌های عمومی حافظ و ملک الشعرای بهار در هفته کتاب افتتاح شد

به گزارش لیزنا، کتابخانه های عمومی ملک الشعرای بهار روستای بیدک شهرستان بجنورد و حافظ  روستای خرق شهرستان فاروج با حضور علی محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه های  عمومی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مسعود صادق، فرماندار شهرستان فاروج؛ مجید اسداللهی، بخشدار  مرکزی بجنورد، مسئولان شهرستانی، دهیاران و مردم روستا افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی ضمن تبریک هفته کتاب، گفت: با بهره برداری از ۲۰ کتابخانه طی ۳ سال اخیر، در ردیف سه استان اول کشور در سرانه فضای کتابخانه ای قرار گرفته ایم. این هفته ساختمان جدید کتابخانه شهید چمران درق گرمه نیز به بهره برداری رسید و به امید خدا کتابخانه روستایی عارف بجنوردی قلعه جق هم در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.
جهانی تعداد روستاهای دارای کتابخانه در استان را، ۳۰ باب عنوان کرد و افزود: با این وجود هنوز ۶۷۰ روستای استان محروم از فضای کتابخانه ای هستند که ساخت و ایجاد کتابخانه در روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت استان، به ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی کمک شایانی می کند.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه افزایش فضا های فرهنگی در شهر ها و روستا ها می تواند تأثیر بسزایی در اعتلای فرهنگ مردم داشته باشد، خاطر نشان کرد: کتابخانه یکی از موثرترین فضاهای فرهنگی در صورت اجرای درست کارکردهای آن است.

فرخنده با تأکید بر  نقش خیرین در توسعه فضاهای فرهنگی در روستاها گفت: دهیاران و شوراهای روستا باید برای جذب کمک ها و هدایای خیرین به منظور توسعه بیشتر فضاهای فرهنگی به ویژه کتابخانه ای تلاش مضاعف داشته باشند.

گفتنی است، کتابخانه‌های  روستایی خرق و بیدک  با ۱۲۰ مترمربع  زیربنا از محل اعتبارات استانی و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان احداث و پس از تجهیز و تأمین نیروی انسانی همزمان با هفته کتاب افتتاح شد.

 

ترابی
|
iran
|
1402/03/26 - 11:26
0
0
سلام دوستان لطفا ساعات کاری کتابخانه از ساعت ۷و نیم شروع شود نه ازساعت ۱۰ لطفا ااااااا
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: