کد خبر: 47586
تاریخ انتشار: جمعه, 13 مرداد 1402 - 17:08

داخلی

»

کتاب

معرفی کتاب «تحلیل، انتخاب و پیاده سازی سامانه های مدیریت منابع الکترونیکی»

منبع : لیزنا
کتاب «تحلیل، انتخاب و پیاده سازی سامانه های مدیریت منابع الکترونیکی بر اساس استاندارد بین المللی ایزو 22957» توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اواخر پاییز 1400 منتشر شده است.
معرفی کتاب «تحلیل، انتخاب و پیاده سازی سامانه های مدیریت منابع الکترونیکی»

به گزارش خبرنگار لیزنا، کتاب «تحلیل، انتخاب و پیاده سازی سامانه های مدیریت منابع الکترونیکی بر اساس استاندارد بین المللی ایزو 22957» ترجمه و تدوین زهرا ضرغامی و غلامرضا عزیزی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اواخر پاییز 1400 منتشر شده است.

این کتاب اطلاعاتی تفصیلی درباره تحلیل انتخاب و پیاده سازی سامانه های مدیریت محتوای الکترونیکی ارائه می دهد و محتوای مورد نظر با تکیه بر مطالب ارائه شده در استاندارد بین المللی ISO 22957 تدوین شده است. یکی از اهداف اصلی این کتاب پاسخگویی به نیاز سازمانها به اطلاعات مرتبط با فناوری روز؛ خدمان مناسب و گزارش های فنی مرتبط با پروژه های مدیریت محتوای الکترونیکی است.

در این کتاب اطلاعات دقیقی درباره فناوری های جدید و نحوه عملکرد آنها ارائه شده است و همچنین استانداردها و گزارش های فنی موجود  در این زمینه به تفصیل معرفی شده اند تا به راحتی در روال کار سازمانها وارد شوند. روشهای معرفی شده در این کتاب کمک میکند تا مراحل مختلف تحلیل انتخاب و پیاده سازی سامانه های مدیریت محتوای الکترونیکی در پروژه های مشتری محور به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت انجام شود.

این کتاب یک راهنمای تفصیلی برای سازمانهایی است که موضوع استفاده از فناوری های تشکیل دهنده سامانه مدیریت محتوای الکترونیکی را مد نظر دارند.

کتاب تحلیل، انتخاب و پیاده سازی سامانه های مدیریت منابع الکترونیکی شامل 5 فصل است. فصل اول که کلیات است به هدف و دامنه کاربرد و اصطلاحات و تعاریف می پردازد. فصل دوم درباره فناوری های مدیریت محتوای الکترونیکی است، فصل سوم دستورالعمل ها و استانداردهای مدیریت محتوای الکترونیکی را معرفی می کند.

در فصل چهارم ملاحظات مرتبط با راه حل های داخلی و میزبانی شده مطرح شده که الزامات مخزن قابل اعتماد شخص ثالث را بیان می کند.

فصل پنجم نیز بِه‌روش های مرتبط با فعالیت ها/فازهای پروژه مدیریت محتوای سازمانی را بیان می کند.

این کتاب دارای 5 پیوست، واژه نامه های انگلیسی – فارسی و فارسی – انگلیسی و فهرست منابع است.

کتاب «تحلیل، انتخاب و پیاده سازی سامانه های مدیریت منابع الکترونیکی بر اساس استاندارد بین المللی ایزو 22957» در 149 صفحه و شمارگان 500 نسخه توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شده است.