کد خبر: 25923
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 آبان 1395 - 14:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

گذری بر دالان حرفه کتابداری در آینده نزدیک

منبع : لیزنا
در آینده نه چندان دور هنگامی که وارد کتابخانه می شوید کتابدار به جای دادن کتاب فیزیکی به شما کتابها و منابع اینترنتی بسیار قوی و برتر را به شما معرفی و پیشنهاد می کند.
گذری بر دالان حرفه کتابداری در آینده نزدیک

 به گزارش لیزنا، با وارد شدن به عصر ارتباطات و فراگیر شدن استفاده از وسایل الکترونیکی از قبیل تلفن همراه هوشمند و تبلت ، همه احساس می کنند که دارای نیرویی خارق العاده برای جستجوی منابع در اینترنت هستند و می توانند کتابهای مورد نیاز خود را پیدا کنند اما با وجود میلیاردها منبع مطالعاتی در اینترنت که روزانه میلیون ها منبع جدید هم به آن افزوده می شود جستجو و یافت دقیق کتاب یا مقاله مورد نظر کار آسانی نیست.

 

یکی از بهترین مکان ها برای تحقیق و مطالعه ، کتابخانه ها هستند که در آنها کتابها دسته بندی و بر اساس منابع مختلف تقسیم بندی شده اند، در این مکان حتی اگر منبع موضوع مورد مطالعه خود را ندانید می توانید از کمک کتابدارها استفاده کنید، در عصر حاضر با اشباع شدن دنیای اینترنت از انواع کتاب های الکترونیکی با فرمت های مختلف، رفتن به کتابخانه ها و مطالعه کتاب به صورت سنتی کمرنگ شده است اما کارشناسان اعتقاد دارند با تغییر رویکرد کاری کتابدارها و اینبار شناسایی و معرفی مراجع کتابهای الکترونیکی، افراد می توانند بهترین کتابها و مقالات را پیدا کنند.

اکنون زمان پیدا کردن و معرفی برترین سایت های تخصصی برای پیدا کردن کتاب، مقاله، فایل صوتی، تصویری و دانشنامه است و انجام این کار می تواند با توجه به تخصص کتابدارها توسط آنها انجام شود.

 

کارشناسان امیدوار هستند درسالهای آینده کتابخانه ها با تغییر در ظاهر و عملکرد خود بتوانند همچنان میزبان دانشجو ها و محققان باشند و کتابدارها اینبار بهترین منابع اینترنتی را در اختیار آنها برای مطالعه قرار دهند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: