کد خبر: 37976
تاریخ انتشار: شنبه, 08 دی 1397 - 08:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برگزاری جلسه هیئت مدیره انجمن کتابداری شاخه فارس

منبع : روابط عمومی انجمن کتابداری ایران - شاخه فارس
 نهمین جلسه هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران- شاخه فارس به همراه بازدید از مرکز شماره 5 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز برگزار شد.
برگزاری جلسه هیئت مدیره انجمن کتابداری شاخه فارس

به گزارش لیزنا، نهمین جلسه هیئت مدیره دوره پنجم انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس روز پنجشنبه (دی ماه) ساعت 11 در مرکز شماره 5 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز و با شرکت اعضای محترم هیئت مدیره برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا قانع، رئیس انجمن و حسن مقدس زاده، دبیر انجمن گزارش مختصری از فعالیت های یک ماه گذشته انجمن همچون برگزاری نهمین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی منطقه جنوب کشور به مناسبت هفته پژوهش، برگزاری کارگاه کاربرد روانشناسی رنگ در زیباسازی فضای کتابخانه و همچنین انتشار دومین شماره از نشریه الکترونیکی انجمن با موضوع سر فصل های درس علم اطلاعات و دانش شناسی را ارائه نمودند.

سپس اعضای هیئت مدیره به بحث در مورد برنامه های یک ماه آینده انجمن پرداختند و تصمیماتی بدین شرح اتخاذ گردید: انتشار شماره آینده خبرنامه الکترونیکی انجمن با موضوع ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی در تاریخ 24 دی ماه؛ برگزاری سومین نشست تخصصی با موضوع ارتباط علمی: نشر و دسترسی آزاد در تاریخ 20 دی ماه و برگزاری کارگاه آموزش نرم افزار اندنوت در تاریخ 29 دی ماه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز.

یکی از تصمیمات با اهمیت که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و مصوب شد، تقدیر از کتابداران استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان که در آستانه نائل شدن به افتخار بازنشستگی هستند.  

پس از پایان جلسه اعضای هیئت مدیره از مرکز شماره 5 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز بازدید نمودند.

این مرکز با بهره گیری از 4 نیروی تمام وقت، 2 نیروی پاره وقت (مربی ادبی و مربی نقاشی) و یک نفر نیروی خدماتی به کودکان و نوجوانان تا سن 17 سالگی خدمات ارائه می نماید.

مرکز دارای مجموعه ای بالغ بر 14 هزار جلد کتاب برای گروه های سنی مختلف، اسباب بازی و بازی های فکری و همچنین فیلم است. از اهم فعالیت های این مرکز می توان به امانت کتاب، روخوانی کتاب، قصه گویی، بحث و نقد کتاب، معرفی کتاب توسط کودکان و نوجوانان، آموزش تحقیق و پژوهش به صورت خلاق و عملی، آموزش موسیقی و .... اشاره نمود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: