کد خبر: 39292
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 21 فروردين 1398 - 15:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

با همت کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی

نشست علمی «تفکر زیست محیطی کودکانه» برگزار می شود

منبع : روابط عمومی کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی
 نشست علمی «تفکر زیست محیطی کودکانه» با حضور گلبرگِ باشی، نویسنده و پژوهشگر در کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
نشست  علمی «تفکر زیست محیطی کودکانه» برگزار می شود

به گزارش لیزنا، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی، روز یکشنبه، 25 فروردین ما از ساعت 13:30 نشستی علمی تحت عنوان «تفکر زیست محیطی کودکانه» را  با حضور گلبرگ باشی برگزار می‌نماید. این نشست در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار خواهد شد.

این مرکز از تمامی علاقمندان به این حوزه جهت شرکت در این نشست دعوت کرده است.شرکت در این جلسه برای عموم آزاد و رایگان است.

گلبرگِ باشی در اهواز در خانواده ای دوستدار هنر و کتاب متولد شد. او از کودکی تحت تاثیر سنت قوی ادبیات کودکان و داستانهایی قرار گرفت که از سوی کانون پرورش فکری کودکان در ایران منتشر می شد. زندگى کودکى او در خوزستان و سپس در شیراز همزمان با جنگ‌ تحمیلی و حمله صدام حسین به ایران بود. تجربیات وی در طی این دوران در نوع دیدگاه و تلقی او از ادبیات کودکان تاثیر گذاشت.

در سال ٢٠١۶ گلبرگ باشى نامزدِ جایزه «زنان اعجوبه» در صنعت اسباب بازىِ کودکان در بخش طراح و مخترع، جهتِ پیشبرد تربیت و تعلیم و توانمندسازی و ارتقاء مهارتهای کودکانِ فارسى و عرب زبان از طریق بازى شد. این جایزه برای تولید مواد آموزشی با دوام در قالب مکعب های چوبیِ فارسی و عربی با همکاری آقای کوروش بیگ پور به او تعلق گرفت.

اولین کتاب کودکان او «ف مثل فلسطین: کتاب الفباى فلسطین» در سال ٢٠١٧ به زبان انگلیسى چاپ شد و با استقبال چشمگیری مواجه شد. علاوه بر کتاب “نجات ماهى: یک قصه نوروزى،” کتاب “با اعداد از درخت زیتون بالا برویم: یک قصه در مورد فلسطین براى آموزش شمارش اعداد به کودکان” از وی در ۲۰۱۹ زیر چاپ است. مجموعه کتابهاى آموزشى تصویرى او در مورد فلسطین و کشورهای غرب اسیا در حال تدوین است.

گلبرگِ باشی، به رغم آنکه در دبستان در ایران از درس انشاء گریزان بود و در دوران کودکی قصد نداشت نویسنده شود، امروز اما با اشتیاق در نوشتن کتاب کودکان‌فعالیت دارد.

گلبرگ باشى مدرک دکتراى خود را در رشته مطالعات زنان و تاریخ ایران از دانشگاه کلمبیا در نیویورک در سال ۲۰۱۰ دریافت کرد. او هنوز نقاشی، عکس، سفال گری، سفر و گردش در موزه ها و جمع آوری صدف را ادامه می دهد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: