کد خبر: 42952
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 دی 1399 - 08:40

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

فرماندار بافق؛

ترویج کتابخوانی سبب افزایش آگاهی و توسعه فرهنگی جامعه می‌شود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
فرماندار بافق در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: ترویج فرهنگ مطالعه سبب افزایش آگاهی مردم و توسعه فرهنگی جامعه می‌شود
ترویج کتابخوانی سبب افزایش آگاهی و توسعه فرهنگی جامعه می‌شود

به گزارش لیزنا، سومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق به ریاست محمد طلایی‌مقدم، فرماندار این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

طلایی‌مقدم در این نشست با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی گفت: اقبال و استفاده بیش ‌از حد مردم از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، موجب کاهش سرانه مطالعه در جامعه شده است که بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیری در ذهن و حافظه افراد در پی دارد.

وی افزود: کتابخانه و افزایش سرانه کتابخوانی‌ از بسترهای رشد فرهنگی جامعه و زمینه‌ساز افزایش آگاهی افراد است و توسعه آن‌ به کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشرفت جامعه کمک می‌کند.

وی خواستار همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان با کتابخانه‌های عمومی برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و ترویجی این نهاد در حوزه کتاب و کتابخوانی شد.

الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی بافق نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود از ابتدای سال جاری ارائه کرد و از بهره‌برداری ساختمان جدید کتابخانه خیری روستای میارکه در ایام‌الله دهه مبارک فجر خبر داد.

پیگیری رئیس و اعضای انجمن برای مکان‌یابی و کلنگ‌زنی دو باب کتابخانه عمومی در دو منطقه پرتراکم شهری بافق، از مباحثی بود که در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان به تصویب رسید.

گفتنی است، در حال حاضر سه باب کتابخانه عمومی شهری و یک باب کتابخانه روستایی در شهرستان بافق فعال هستند.