کد خبر: 25797
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 آبان 1395 - 10:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

اعلام برنامه‌های بیست و چهارمین هفته کتاب در استان گیلان

منبع : لیزنا
برنامه‌های بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گیلان، از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد این استان اعلام شد.
اعلام برنامه‌های بیست و چهارمین هفته کتاب در استان گیلان

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های هفته کتاب در استان گیلان از سوی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامیِ این استان اعلام شد.

بر این اساس برنامه‌هایی که در شهر رشت برگزار می‌شود، شامل «برگزاری مراسم تقدیر از خادمان نشر (مؤلف، کتابدار، کتابخوان، کتابفروش، ناشر، مترجم،‌ نشریه و ...)»، «رونمایی از کتاب مشتری و فنون مذاکره»، «خوشنویسی با مضامین عاشورایی»، «نمایشگاه کتاب»، «عصر شعر با مضمون کتاب»، و نیز «داوری آثار رسیده به جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی رشت» خواهد بود.

 

 همچنین برنامه‌های مختلف هفته کتاب به تفکیک شهرهای استان گیلان به شرح زیر است:

در شهر لاهیجان، «تجلیل از خادمان نشر (مؤلف، کتابفروشی، ناشر، مترجم، نشریه، و...)»، «رونمایی از دو کتاب»، «برپایی نمایشگاه کتاب»، «اجرای نمایش خیابانی با موضوع کتاب»، «نشست چگونه کتاب بخوانیم»، «برپایی ایستگاه اهدای کتاب» و «برگزاری مسابقه کتابخوانی» از برنامه‌های هفته کتاب است.

در شهر فومن نیز «برپایی نمایشگاه کتاب»، «نواختن زنگ کتاب»، «مسابقه قصه‌گویی توسط دانش آموزان»، «برگزاری جشنواره نقاشی کتاب یار مهربان من»، «مراسم عصری با شعر و نقد کتاب»، «تجلیل از نویسنده مطرح، کتابفروش نمونه، کتابخوان نمونه» و «معرفی نویسندگان و کتب تالیف شده آنان در قالب بنر و نصب آن در سطح شهر»، در هفته کتاب اجرایی می‌گردد.

شهر لنگرود نیز میزبان «برگزاری مراسم عصری با شعر و نقد کتاب»، «مراسم اهدای کتاب»، «برگزاری کارگاه نقاشی و مسابقه کتابخوانی» و «برگزاری نمایشگاه کتاب با تخفیف 50 درصد» است.

 

در شهر املش، «برگزاری نقد کتاب»، «برگزاری مراسم عصری با شعر»، «برگزاری نمایشگاه تازه‌های کتاب»، «مسابقه نقاشی کودکان»، و «مسابقه کتابخوانی همراه با اهدای جایزه» برنامه‎های هفته کتاب‌ اعلام شده است.

همچنین در ادارات شهرهای رودسر، تالش، سیاهکل، رودبار، شفت، صومعه سرا، انزلی، تالش، ماسال، ‌و روضوانشهر نمایشگاه کتاب، با تخفیف ویژه در این ایام برگزار خواهد شد.

 بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان ماه الی ۱ آذر ۱۳۹۵ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: