کد خبر: 25852
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 20 آبان 1395 - 14:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

کلید پاسخگویی به نیازها در دست کتابداران و مروجان آگاه

منبع : لیزنا
دبیر شورای کتاب کودک گفت: کلید پاسخگویی به نیازها در دستان کتابداران و مروجان آگاه است و فعالیت‌های درخشان باید به تمام دنیا معرفی شود.
کلید پاسخگویی به نیازها در دست کتابداران و مروجان آگاه

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز 20 آبان 1395، نوش‌آفرین انصاری؛ دبیر شورای کتاب کودک، در همایش دو سالانه «با من بخوان»، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت بانو توران میرهادی گفت: در این همایش قرار است پرواز به گذشته و یادآوری ریشه‌هایی را داشته باشیم که امروز شاهد بالیدن آن هستیم.

وی افزود: در سال 1342 با توران میرهادی، بزرگ بانویی که امروز در میان ما نیست آشنا، و عضو انجمنی مردم نهاد، متکی بر کار داوطلبانه شدم و با همان فوق دیپلم کتابداری از پذیرفتن کتاب و کتابخانه سربلند بودم.
انصاری با تاکید بر کلمه کلیدی کتابخانه و مهم دانستن نقش آن در ترویج مطالعه و خواندن،  گفت: کتابدار باید به عنوان خادم جامعه، مجموعههای مختلف را رده‌بندی کند تا مراجعه کنندگان به راحتی بتوانند به نیاز خود دست پیداکنند.

وی بعد از شرح جزییاتی درباره چند دهه زندگی کاری گذشته خود، بیان کرد: در دهه 60 شورای کتاب کودک با طرح مسائلی چون کودکان کار و پناهنده، یا با نیازهای ویژه آتش به جان همه انداخت که چگونه باید برای اینگونه کودکان کتابخانه ساخت و شرایط را ایجاد کرد.

دبیر شورای کتاب کودک اظهار داشت: ادبیات کودکان و نوجوانان مملو از امکانات برای پاسخگویی به نیازهاست و کلید آن در دستان کتابداران و مروجان آگاه است.

وی تاکید کرد: شورا باید پایدار بماند و طرح‌های گوناگون مربوط به خواندن و تاسیس کتابخانه‌ها تشکیل شود. در واقع شورا باید توفیق پیداکند که فعالیت‌های درخشانی همچون "با من بخوان" را فراتر از سرزمین خود به دنیا معرفی کند و پیام آور بهزیستی برای کودکان و نوجوانان باشد.

همایش دو سالانه «با من بخوان»، امروز و فردا در تالار گنجینه سازمان و کتابخانه ملی ایران، در حال برگزاری است.

یاسمن
|
Iran
|
1395/08/21 - 21:16
0
0
موفق و پیروز باشید
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: