کد خبر: 44454
تاریخ انتشار: یکشنبه, 18 مهر 1400 - 13:50

داخلی

»

برگ سپید

معرفی کتاب مدیریت زمان از برایان تریسی

منبع : لیزنا
شقایق سلیمانپور
معرفی کتاب مدیریت زمان از برایان تریسی

درباره نویسنده کتاب

برایان تریسی زاده ۱۹۴۴ در شارلوت‌تاون کانادا از نویسندگان کتاب‌های خودیاری است که بسیاری از کارهای خود را به صورت کتاب گویا ارائه داده است. برایان تریسی یکی از مشهورترین سخنرانان دنیا است. موضوع سمینارها و ارائه‌های او شامل رهبری، فروش، مدیریت مؤثر و استراتژی کسب‌وکار است. تریسی نویسنده‌ خلاقی است که در زندگی خود تجربه‌های زیادی کسب کرده است. معروف‌ترین آثار برایان تریسی شامل: قورباغه‌ات را قورت بده، بهانه تراشی ممنوع، موفقیت شخصی، ۱۲۰ قانون برایان تریسی و قدرت بیان است.

درباره کتاب

این کتاب درباره مدیریت زمان است و به گونه‌ای طراحی شده که صدها ایده ارزشمند را در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید آن‌ها را بلافاصله مورد استفاده قرار دهید تا زندگی و فعالیت‌هایتان را ساماندهی کنید و از خواسته‌ها و ملزومات رسیدن به خوشبختی خود بیشترین استفاده را ببرید. کتاب مدیریت زمان برایان تریسی نتیجه بیست سال تحقیق و آموزش در زمینه کارآمدی شخصی است و بر اساس ۲۵ سال تجربه برایان تریسی در زمینه بازاریابی و فروش، مدیریت و مشاوره در بیش از ۵۰۰ شرکت نوشته شده است.

کتاب مدیریت زمان سیستم جامعی را نشان می‌دهد که به شما کمک می‌کند از زمان استفاده بهتری کنید و بازدهی و درآمد خود را افزایش دهید.

مدیریت زمان که شامل ابزارها و تکنیک‌های فردی است نشان می‌دهد چطور: دو ساعت اضافه پربازده در روز به دست آورید، تصمیمات بهتر و سریعتری بگیرید، بر فعالیت‌های ارزشمند تمرکز کنید، طرح‌ها (کارهای چند وظیفه‌ای) را با کارایی بیشتری مدیریت کنید، بر مشکلات مردم که زمان را اتلاف می‌کند، غلبه کنید، تعویق را یک بار و برای همیشه متوقف کنید.

نقد و بررسی کتاب

شاید کمتر کسی است که با اهمیت زمان و ضرورت مدیریت موثر آن آشنا نباشد. تاکنون کتاب‌های گوناگونی با موضوع مدیریت زمان به بازار آمده‌اند. برخی از این کتاب‌ها با زبانی غامض و ارائه فرمول‌های پیچیده، به ارائه راهکارهایی در زمینه مدیریت زمان می‌پردازند. در این میان، برایان تریسی در پنجمین کتاب از مجموعه کتاب‌های جدید خود به این مبحث می‌پردازد. مدیریت زمان یکی از مباحث مهمی است که تریسی به اهمیت آن در زندگی کاری و شخصی بارها تاکید کرده و در این زمینه نکات بسیاری جمع‌آوری و ارائه کرده است.

تریسی در کتاب مدیریت زمان خود تاکید کرده است: توانایی شما در مدیریت زمان به عنوان مدیر به اندازه هر کار دیگری، تعیین‌کننده موفقیت یا شکستتان است. زمان منبعی ضروری و غیرقابل جایگزین برای موفقیت است. این ارزشمندترین دارایی شما است. نمی‌توان آن را پس‌انداز کرد یا زمان ازدست‌ رفته را بازیافت.

این نویسنده دنیای موفقیت؛ با اشاره بر نقش مهم مدیریت زمان در ارتقای بهره‌وری؛ تفاوت افراد موفق با ناموفق را اینگونه بیان کرده است: مزایای تبدیل شدن به یک مدیر زمان عالی، بسیار زیاد است. آن همان کیفیت ظاهری قابل تشخیص افراد موفق در مقابل افراد ناموفق است. همه افراد موفق از زمان خود به خوبی استفاده می‌کنند. همه افراد ناموفق استفاده ضعیفی از زمان خود دارند. یکی از مهم‌ترین قوانین موفقیت ایجاد عادات خوب و تبدیل کردن آن‌ها به ارباب شما است.

تریسی کلید رسیدن به سطوح عالی کارایی و بهره‌وری را ایجاد عادات خوب در خود برای همیشه دانسته و تاکید کرده است که هر روز صبح ابتدا به سراغ مهم‌ترین کار خود بروید. باید در زندگی این عادت را در خود ایجاد کنید که بدون صرف وقت زیاد هر روز قبل از انجام هر کاری اول قورباغه خود را قورت بدهید.

چند توصیه طلایی مدیریت زمان برایان تریسی

  1. مدیریت زمان برای برخورداری از حداکثر سلامتی و بهره‌وری شخصی حیاتی است.
  2. مدیریت زمان خوب و بهره‌وری شخصی با ارزش دادن به زندگی و به هر دقیقه آن آغاز می‌شود.
  3. مدیریت زمان، به معنای مشغول بودن در تمام ساعات نیست! بلکه به معنای استفاده از زمانتان به صورتی است که دوست دارید آن را صرف کنید.
  4. هر کاری که باید انجام دهید نیازمند زمان است و هر چه از زمان خود بهتر استفاده کنید، موفق‌تر خواهید بود و پاداش‌های بزرگتری دریافت خواهید کرد.

 قسمت‌هایی از کتاب

مدیریت زمان وسیله‌ای است که شما را از جایگاه کنونی به مقصد مورد نظرتان می‌برد.

مدیریت زمان مجموعه‌ای از قوانین شخصی محسوب می‌شود که اگر رعایت شود به شما امکان می‌دهد آنچه را که برای رسیدن به موفقیت در زندگی نیاز دارید به دست آورده و انجام دهید و به خوشبختی و اوج لذت در زندگی برسید.

نقطه آغاز توسعه مهارت‌های مدیریت زمان این است که بدانید مدیریت زمان در واقع همان مدیریت زندگی است.

وقتی بر زمان تسلط می‌یابید همزمان بر آینده خود نیز کنترل کامل خواهید یافت.

 سخن پایانی

کتاب مدیریت زمان برایان تریسی با استراتژی‌های موثر و صرفه‌جویی در زمان، رضایت‌مندی، بازدهی و کسب درآمد بیشتر را به شما نشان می‌دهد. در نتیجه با تمرین آنچه در این کتاب می‌آموزید هرروز حداقل دو ساعت پر بار اضافه خواهید داشت که بسیار خوب است و می‌توانید زندگی کاری و شخصی خود را دگرگون کنید و همچنین نیز به اهداف خود دست یابید. مدیریت زمان راه رسیدن به کارایی شخصی، عزت نفس، احترام به نفس و در نتیجه خوشبختی است. با استفاده از مدیریت زمان می‌توانید بر هر مانعی غلبه کنید و بر کل زندگی و آینده‌تان کنترل کامل داشته باشید و یک نکته مهم این است که مدیریت زمان همچون تایپ کردن یا دوچرخه سواری یک مهارت است و مانند سایر مهارت‌ها با تمرین و تکرار می‌توان آن را یاد گرفت.

 منبع

وب سایت دنیای کتاب، برایان تریسی، بازیابی شده در تاریخ ۱۰/۱/۱۴۰۰ به آدرس لینک

 مشخصات کتاب:

تریسی، برایان . مدیریت زمان/ ترجمه یلدا بلارک. قم: انتشارات اشکذر، ۱۳۸۸. (۳۸۰ص)

 درباره نویسنده این متن:

شقایق سلیمانپور، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان، ساکن استان مازندران، علاقه مند به کتاب و مطالعه.