کد خبر: 24682
تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 تیر 1395 - 09:39

داخلی

»

اخبار کتاب

ژانر طبیعت در متون ادبی راه رسیدن به آرامش درونی

منبع : گاردین
 دانشمندان بر این باورند نوشتن متن‌های ادبی در وصف طبیعت باعث آرامش درونی و کاهش فشارهای روحی و روانی می‌شود.
ژانر طبیعت در متون ادبی راه رسیدن به آرامش درونی

 

به گزارش لیزنا، توصیف زیبایی‌های طبیعت بخشی از ادبیات کشورهای مختلف جهان محسوب می‌شود.  نویسندگانی که به توصیف طبیعت می‌پردازند اغلب با برجسته کردن عناصر طبیعت تلاش می‌کنند چارچوب و مرزی برای دنیای پیرامون خود ترسیم کنند.

یکی از نویسندگان معروف انگلیسی که در این زمینه فعالیت دارد، "جیمز ری‌بنکس" (James Rebanks) است. از جمله مهمترین آثار وی می‌توان به "چوپان زندگی" اشاره کرد که شامل جملاتی زیبا در وصف طبیعت پارک ملی "لیک دیستریکت"‌(Lake District) واقع در نواحی شمال غربی انگلیس است.

محققان بر این باورند توصیف مناظر طبیعی کوشش کارآمدی است برای التیام روح و روان و بهبود آسیب‌هایی که ریشه در دوران خردسالی دارند.

یک روانشناس در این خصوص عنوان کرد: طی سه سال اخیر تعداد زیادی کتاب با محتوای توصیف طبیعت و مفاهیم زیربنایی آن در کشور انگلیس منتشر شده‌اند.

 وی ادامه می‌دهد: در این کتاب‌ها به سوالات عمیق روحانی پرداخته شده و اینطور بیان می‌شود که زندگی معنی عمیق‌تری را دنبال کرده و صرفاً به مسائل اقتصادی و سیاسی خلاصه نمی‌شود. در واقع نویسندگان این کتاب‌ها در قالب جملاتی زیبا بعد معنوی زندگی و انسانیت را به تصویر می‌کشند.

نوشتن درباره طبیعت یک ژانر است که خود را به خوبی با سطح تفکر خواننده هماهنگ می کند، نوشتن خلاقانه و طراحی زیبا از محیط اطراف و جهان ما از طریق ارائه مختلف می تواند چشم انداز وسیعی داشته باشد و امید است ناشران زیادی در فروشگاه های کتاب در سال 2017 کتاب های ویژه ای در خصوص طبیعت به فروش بگذارند.

 

جالب است بدانید فروش کتاب‌های از این قبیل در سال‌های اخیر روند صعودی را دنبال کرده و از تعداد 426630 کتاب در سال 2012 به 663575 کتاب در سال 2015 رسیده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: