کد خبر: 25861
تاریخ انتشار: جمعه, 21 آبان 1395 - 19:26

داخلی

»

اخبار کتاب

بختیار غلامی

باید دسترسی مردم به کتاب ساده شود

دولت در راستای کاهش قیمت کتاب‌ها گام بردارد تا مردم بتوانند از لحاظ توان مالی به کتاب دسترسی پیدا کنند.
باید دسترسی مردم به کتاب ساده شود

 بختیار غلامی، معاون آفرینش و اجرای منطقه چهار سازمان فرهنگی و هنری شهردای تهران، با دسته‌بندی برنامه‌ها در دو گروه موضوعی و مناسبتی، گفت: مدیریت فرهنگی و هنری منطقه چهار، فرهنگ‌سرای اشراق وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، برنامه‌های دسته‌بندی شده دارد که یکی از آنها، موضوعی است.  هفته کتاب هفته مناسبتی است که موضوع کتاب را دربر دارد، لذا فرهنگ‌سرای اشراق و کتابخانه‌هایی که تحت پوشش سازمان فرهنگی و هنری شهردای تهران است، برای هفته کتاب برنامه‌های مختلف از نقد، تا برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی، قصه‌گویی نمایشگاهی، ثبت نام با تخفیف ویژه در نظر دارد. همایش‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی در این هفته پیش‌بینی شد تا برای شهروندان و ترویج کتاب‌خوانی گامی موثر برداشته شود.

 

وی راه تداوم فرهنگ کتاب‌خوانی در طول سال‌ را بسترسازی اجتماعی دانست و اظهار داشت: باید در جامعه بسترسازی و زیرساخت‌هایی را برای کتاب‌خوانی فراهم کنیم. همچنین دسترسی افراد را به کتاب را ساده‌تر کنیم. دولت باید برای اینکه کتاب به دست مردم برسد، در راستای کاهش قیمت کتاب‌ها گام بردارد تا مردم بتوانند از لحاظ توان مالی به کتاب دسترسی پیدا کنند. از طرفی رسانه‌ها کار خود را انجام دهند و کتاب‌های خوب و مفید به مردم معرفی کنند.

 

غلامی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی درخصوص موضوع‌های مرتبط با کتاب، بیان کرد: باید درباره اهمیت کتاب خواندن به مردم اطلاع‌رسانی شود. مسئولین باید کار خود را به خوبی انجام دهند، الان به نوعی با ورود فضای مجازی به زندگی مردم، رقیبی برای کتاب به وجود آمده است. رسانه‌ای که توانمند نیست، به صورت کاذب باعث اتلاف وقت مردم می‌شود. مردم برای دسترسی ساده و ارزان قیمت بودن استفاده از فضای مجازی به سمت آن روی آورده اند و به همین دلیل از کتاب فاصله گرفته اند. 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: