کد خبر: 26427
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 دی 1395 - 11:39

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار چاپ دوم مجموعه کتاب‌های مقوایی «اِما»

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، چاپ دوم مجموعه‌ کتاب‌های مقوایی «اِما» نوشته‌ یوتا باوئر و ترجمه‌ زهره قایینی را برای گروه سنی نوزادان و نوپایان (۰ تا ۲ سال) منتشر کرد.
انتشار چاپ دوم مجموعه کتاب‌های مقوایی «اِما»

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام کتابک، این مجموعه چهارجلدی که حق امتیاز چاپ آن از سوی نویسنده به برنامه‌ ترویج کتابخوانی «با من بخوان» اهدا شده است، نوزاد و نوپا را با احساسات و کارهای مختلف «اِما»، شخصیت اصلی داستان، آشنا می‌کند.

در این مجموعه، کودک با حس شادی و خوشحالی، حس غم و ناراحتی، غذاهای گوناگون و نام‌آن‌ها و همچنین کنش‌ها و شیرین‌کاری‌های «اِما» در قالبی داستانی و با زبانی موزون، آشنا می‌شود. کتاب‌های «اِما» مقوایی است تا نوزادان و نوپایان از آن بهتر بهره‌مند شوند.

انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در چاپ دوم این مجموعه از مقوای بهداشتی ایندربرد با کیفیت و استحکام بالا استفاده کرده است.

یوتا باوئر، نویسنده و تصویرگر این کتاب و برنده‌ جایزه‌ «هانس کریستین اندرسن» در سال ۲۰۱۰ است. در همان سال، زهره قایینی، مترجم این کتاب و سرپرست برنامه‌ ترویج کتابخوانی «با من بخوان»، رییس هیئت داوران این جایزه بزرگ جهانی بود. باوئر به این وسیله از برنامه‌ «با من بخوان» در ایران باخبر شد و حق چاپ این ۴ کتاب را به سود اجرای این برنامه در مناطق محروم ایران به موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان اهدا کرد و در پیامی به کودکان ایرانی نوشت: «خوشحالم که اِما به ایران آمده است و با کودکان ایرانی دوست می‌شود.»

موضوعات چهار جلد این مجموعه عبارت است از:

یک روز با اِما
این کتاب درباره کنش‌ها و شیرین کاری‌های یک روز اِما از صبح تا شب است. نوزاد و نوپا از دیدن تصویرکنش های همسان خود و زبان موزون وشعر گونه آن لذت می‌برد و واژه‌های بسیار می‌آموزد.

اِما می‌خندد!
در این کتاب نوزاد و نوپا با کارهایی که اِما را خوشحال کرده است، آشنا می‌شود. کودک با حس شادی آشنا می‌شود و از خوشحالی اِما شاد می‌شود.

اِما گریه می‌کند!
در این کتاب نوزاد و نوپا با حس غمگین و ناراحت شدن آشنا می‌شود و با تعیین هویت با شخصیت اصلی به آنچه برای اِما رخ می‌دهد، واکنش نشان می‌دهد.

اِما می‌خورد!
دراین کتاب اِما غذاهای گوناگونی می‌خورد و کودک مخاطب با نام این غذاها و تصویر آن‌ها آشنا می‌شود. رشد زبانی و رشد شناختی از هدف‌های این کتاب است.

چاپ دوم مجموعه‌ مقوایی «اِما» در چهارجلد به همراه کیفی پارچه‌ای با قیمت ۳۹ هزار تومان منتشر شده است.

علاق‌مندان جهت خرید این مجموعه می‌توانند با شماره‌ی ۸۸۵۵۳۵۲۸-۲۱ تماس بگیرند یا به آدرس اینترنتی هد‌هد مراجعه کنند.

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1395/10/02 - 10:16
0
0
با سلام این نوع کتاب ها خیلی خوب هستند و به تازگی شاهد ارسال چنین کتابهایی به کتابخانه بودم و خیلی خوب هستند ولی در عین ناباوری باید بگویم دختربچه ای که توسط همین کتابها توسط همکارام آشنا شده بود و دوست داشت خودش با اینکه خواندن و نوشتن بلد نبود کتاب بخواند و با چه ذوقی می آمد کتابخانه متاسفانه توسط رفتار ناشایست مسئول کتابخانه که با زبان کودکی از او کتاب تصویری خواسته مورد تمسخر واقع شده و دیگر نیامد کتابخانه و ما تا مدت ها نگرانش بودیم چرا نمی آید و در یک جلسه با افتخار این مرد گفت بچه ای برای درخواست کتاب تصویری به کتابخانه آمده یعنی چه کتابخانه محل این جور کارها نیست بچه باید درست برود کافی نت تحقیقش را در بیاورد و بدون صدا از اینجا برود یعنی چه کتاب تصویری می خواهم اولش متوجه نشدیم آن بچه بوده ولی بعدها متوجه شدیم بلی او بوده و چه نامردانه آنهم بچه ای که خجالتی بود توسط او و چند نفر دیگر تحقیر شده و متاسف تر از آن این بود که در آن جلسه که با حضور معلمان معاون آموزش و پرورش و شهردار بود کسی حتی اعتراضی نکرده بود مگر چه اشکالی دارد چنین کتابی بخواهد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: