کد خبر: 26550
تاریخ انتشار: جمعه, 10 دی 1395 - 22:04

داخلی

»

اخبار کتاب

سلگی خبر داد

آغار توزیع توکن‌های جدید به ناشران از هفته آینده

منبع : لیزنا
مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز توزیع توکن‌های جدید به ناشران خبر داد.
آغار توزیع توکن‌های جدید به ناشران از هفته آینده

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام  روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سلگی، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز توزیع توکن‌های جدید به ناشران در هفته آینده خبر داد و گفت: توکن‌های جدید از 11 دی‌ماه بر اساس جدول زمانبدی اعلام شده در میان ناشران توزیع خواهد شد.

وی افزود: سامانه جامع از سال 1387 راه‌‌اندازی شد اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در استان‌ها، فقط ناشران تهرانی قابلیت بهره‌برداری از آن را داشتند. در حال حاضر نواقص این سامانه بر طرف شده و نسخه به روز شده نرم افزار و توکن‌ها در دسترس ناشران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ویژگی‌های نسل جدید توکن‌ها عنوان کرد: به همت مرکز توسعه فناوری، اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توکن‌های جدید مشکلاتی اعم از مرورگر، ویندوز و نصب برنامه را ندارند و به راحتی بر روی سیستم‌های عامل و حتی موبایل قابلیت اجرا خواهند داشت.

سلگی با اشاره به توزیع پنج هزار توکن در این مرحله گفت: همه ناشران فعالی که در سال جاری یک نسخه کتاب در سامانه جامع به ثبت رسانده باشند، می‌توانند توکن‌های جدید را دریافت کنند. همچنین در استان‌ها نیز ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کار توزیع توکن را بر عهده خواهند داشت.

وی افزود: مرحله دوم توزیع توکن‌ها در شهرستان‌ها انجام خواهد شد و در مرحله سوم این طرح نیز ناشران استان‌هایی که دارای هیات نظارت هستند، توکن‌های خود را دریافت می‌کنند.

 بر اساس این گزارش، ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌ها و نحوه توزیع توکن‌های جدید می‌توانند به سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: