کد خبر: 27323
تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 بهمن 1395 - 21:35

داخلی

»

اخبار کتاب

مجموعه‌ «چارلی و لولا» منتشر شد

منبع : لیزنا
مجموعه‌ «چارلی و لولا» اثرِ لارن چایلد در بسته‌بندی جدید  توسط نشر ماهک دوباره چاپ شد.
مجموعه‌ «چارلی و لولا» منتشر شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی نشر ماهک (واحد کودک و نوجوان انتشارات منظومه خرد)، داستان‌های کوتاه و تخیلیِ چارلی و لولا درباره‌ دختری کنجکاو و برادر بزرگ‌تر او است. لارن چایلد در این مجموعه‌ ده جلدی تلاش کرده است تا راویِ گفت‌وگوهای دو کودک در موقعیت‌های مختلف باشد؛ ماجراهای سرگرم‌کننده‌‌ای که سرشار از بازیگوشی‌های کودکانه است و نشان می‌دهد نویسنده‌ از نزدیک ناظرِ زندگی روزمره‌ی مخاطب بوده. با این‌که صدای بزرگ‌سالان در این مجموعه شنیده نمی‌شود، ولی داستان به گونه‌ای پیش می‌رود که کودک می‌آموزد چگونه درست فکر کند، چگونه تصمیم بگیرد و چگونه انتخاب درستی داشته باشد.

نه، من برنده شدم؛ بگو سیب؛ ببخشید! این کتاب من است؛ دوست ندارم دندان لقم بیفتد؛ من هم عینک می‌خواهم؛ دیدی نمی‌ترسم؛ وااای! تقصیر من نبود؛ می‌خواهم از درخت‌ها مراقبت کنم؛ می‌خواهم از حیوانات حمایت می‌کنم؛ می‌خواهم نقاشی بکشم نام کتاب‌های این مجموعه است که به‌تازگی در بسته‌بندی مناسب، زیبا و جذاب منتشر شده‌اند.

لارن چایلد، نویسنده‌ انگلیسی این اثر، یکی از محبوب‌ترین نویسنده‌های ادبیات کودک است که تاکنون جوایزی مانند مدال اسمارتیز و گرین اوی را کسب کرده. بیش‌ترین شهرت این نویسنده و تصویرگر به خاطر مجموعه‌ چارلی و لولا است؛ مجموعه‌ای که از سوی انتشارات پنگوئن یکی از بهترین داستان‌های کودک 70 سال اخیر معرفی شده. چایلد در سال ۲۰۰۰ میلادی نگارش و انتشار داستان‌های چارلی و لولا را آغاز کرد تا سال ۲۰۰۵ میلادی که یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌‌ای تلویزیونی با اقتباس از این کتاب‌ها تولید شد.

این مجموعه در ایران نیز به فهرست کتاب‌های برگزیده‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، لاک‌پشت پرنده و کتابنامه‌ رشد راه یافته است 

مجموعه‌ ده جلدی چارلی و لولا نوشته‌ی لارن چایلد با ترجمه‌ مهتاب یعقوبی و به قیمت ۵۵۰۰۰ تومان از سوی نشر ماهک (واحد کودک و نوجوان انتشارات منظومه‌ی خرد) برای گروه سنی الف و ب (نوآموزان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان سال‌های اول و دوم دبستان) منتشر و به بازار کتاب عرضه شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: