کد خبر: 27703
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 اسفند 1395 - 09:08

داخلی

»

اخبار کتاب

تدوین دانشنامه های استانی در کشور

منبع : لیزنا
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در صدد هستیم که در استان‎ها دانشنامه تالیف کنیم، گفت: در تعداد محدودی از دانشگاه‎های کشور این امر صورت گرفته و دانشنامه آغاز یک حرکت است.
 تدوین دانشنامه های استانی در کشور

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، سید رضا صالحیامیری دوشنبه نهم اسفندماه در آیین رونمایی از دانشنامه گلستان افزود: این حرکت بسیار ارزشمند فرهنگی در این دیار با محوریت آیت الله نورمفیدی که فخر روحانیت و این استان هستند، سبب خرسندی ماست.

وی به ضرورت دانشنامه‌نویسی در فضای فعلی اشاره کرد و گفت: انبوهی از دانش ها را در گستره گیتی سراغ داریم که متعلق به ایران و اسلام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق ارزشیابی کارشناسان، حدود ٢ میلیون اثر خطی متعلق به ایران داریم و حدود یک میلیون در شبه قاره و نیم میلیون در آسیای میانه و قفقاز و نیم میلیون در داخل کشور است.

وی با بیان اینکه بخشی از نسخ خطی ایران کمنظیر است، افزود: ما در دنیا ظرفیتهای بزرگی داریم که بتوانیم ثبت کنیم و امروز به دنبال این هستیم از این فرصتها استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: از ٤٣ اثر کشور که ثبت ملی است ٧ اثر در ثبت منطقهای و ٩ اثر ثبت یونسکو شده است.

صالحیامیری با بیان اینکه گستره فرهنگی ما فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران است، افزود: به همین علت صدای فرهنگی ما در دنیا بلند است و در قلب آمریکا پیام ایران اسلامی میرسد.

وی افزود: هر فردی در ایران اسلامی زندگی می‌کند باید به خود افتخار کند چرا که این کشور دارای یک تبار تاریخی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این سرزمین در دل خود دارای سرمایههای گرانبهاست و شما با این دانشنامه این سرمایهها را منعکس کردید.

صالحیامیری با بیان اینکه  ٨٥ نفری که دانشنامه گلستان را تهیه کردند دانش استان را به نسل آیندگان منتقل خواهند کرد، افزود: تصویر ایران نه نفتی و نه هستهای است، بلکه تصویر ایران فرهنگی است.

 صالحیامیری با بیان اینکه در استانها در صدد بودیم که دانشنامه تالیف کنیم، افزود: در تعداد محدودی از دانشگاهها این امر صورت گرفته و دانشنامه آغاز یک حرکت است.

وی در خاتمه با بیان اینکه برای وحدت و یکرنگی در کشور نیازمند گفت وگوی فرهنگی هستیم، افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد شعار گفت وگوی فرهنگی را سر دادیم و برای کاهش عصبیت فرهنگی و خروج از شایعه نیازمند گفت وگو هستیم.

مسعود قانعی مقدم
|
Iran
|
1395/12/10 - 12:01
0
2
باسلام و عرض احترام. عرض تبریک و خسته نباشید به نویسندگان هم استانی و هم شهری و همه کسانی که در تدوین داشنامه زحمت کشیده اند دارم. تشکر از زحماتتان
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: