کد خبر: 28413
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 ارديبهشت 1396 - 14:45

داخلی

»

اخبار کتاب

بیانیه هیات داوران انتخاب ناشر برگزیده سال 95

منبع : لیزنا
 هیات داوران انتخاب ناشر برگزیده سال 95 در خصوص انتخاب ناشران برتر بیانه ای را صادر کرده است.
بیانیه هیات داوران انتخاب ناشر برگزیده سال 95

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این بیانیه آمده است:

تولید تازه‌‌های کتاب در حوزه‌‌های تالیف و ترجمه برای گروه‌‌های مختلف سنی موثرترین شیوه انتقال افکار و ترویج اندیشه‌‌ها در جهت آگاهی بخشی، آموزش و ارتقای کیفی دانش عمومی جامعه است. هر سال همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصتی فراهم می‌‌‌شود تا به منظور تشویق و ترغیب ناشران تاثیرگذار در ارتقا کیفی، کمی و توسعه نشر حرفه‌ای، ایجاد خلاقیت، الگوسازی برای انتشار آثار ارزشمند، همچنین مشارکت در اعتلای سطح فرهنگ عمومی جامعه، متناسب با تعاریف شورای عالی انقلاب فرهنگی، از خدمات ناشران نمونه قدردانی شود.

بدین منظور پس از فراخوان عمومی، آثار و مستندات ناشران متقاضی دریافت شد در ادامه آثار رسیده توسط یک هیات داوری، مرکب از نمایندگان،‌ تشکل‌‌های نشر و صاحب نظران حوزه کتاب کودک و بزرگسال مورد داوری طی چند مرحله آثار متقاضیان را بررسی و امتیازبندی نموده و نهایتا ناشران حایز بالاترین امتیاز را به عنوان ناشر نمونه یا شایسته تقدیر معرفی می‌‌‌نماید. شایان ذکر است انتخاب چند ناشر از میان خانواده بزرگ نشر به معنی نادیده گرفتن تلاش و همت سایر ناشران نبوده و قدرشناسی از زحمات همه دست اندرکاران نشر بر ما واجب است. هیات داوران نتیجه داوری خود را به شرح زیر اعلام می‌‌‌دارد:

 

الف- ناشران بزرگسال بخش خصوصی تهران:

از میان نامزدهای این حوزه شامل انتشارات میزان، مجد، تیمورزاده، نگاه، خرسندی، چشمه، سایان، سفیر اردهال، کتابسرای تندیس و دانژه، انتشارات میزان به عنوان ناشر نمونه سال 95 معرفی می‌‌‌شود.

ب- ناشران بزرگسال بخش خصوصی شهرستان:

از میان نامزدهای این حوزه شامل انتشارات موسسه فرهنگی دارالحدیث، اختر و دلیل ما، انتشارات موسسه فرهنگی دارالحدیث به عنوان ناشر نمونه سال 95 معرفی می‌‌‌شود.

 

ج- ناشران بزرگسال غیرخصوصی:

از میان ناشران این حوزه شامل انتشارات سوره مهر، سمت، جامعه المصطفی، سازمان انتشاراتی جهاد دانشگاهی، علمی و فرهنگی، امیرکبیر و مرکز اسناد انقلاب اسلامی، انتشارات سوره مهر به عنوان ناشر نمونه سال 95 معرفی می‌‌‌شود. ضمنا هیات داوران انتشارات سمت را به عنوان ناشر شایسته تقدیر دانستند.

 

د- ناشران کودک و نوجوان بخش خصوصی تهران:

از میان نامزدهای این حوزه شامل انتشارات قدیانی، شهر قلم، افق، طلایی و پرتقال، انتشارات قدیانی به عنوان ناشر نمونه سال 95 معرفی می‌‌‌شود. ضمنا هیات داوران انتشارات شهر قلم و افق را شایسته تقدیر دانستند.

 

هـ ناشران کودک و نوجوان بخش خصوصی شهرستان:

از میان ناشران این حوزه شامل انتشارت جمال، براق و سایه گستر انتشارات جمال و براق مشترکا به عنوان ناشر نمونه سال 95 معرفی می‌‌‌شوند.

 

و- ناشران کودک و نوجوان غیرخصوصی:

از میان ناشران این حوزه شامل انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدرسه برهان، علمی فرهنگی و به نشر، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان ناشر نمونه سال 95 معرفی می‌‌‌شود.

 

ز- بخش جنبی:

هیات داوران با توجه به تبصره 6ماده4 آیین نامه انتخاب ناشر نمونه سال، ناشران نوپای زیر را که دارای بهترین عملکرد از حیث کیفیت ارایه آثار، انتخاب موضوع، انتشار کتاب‌‌های ارزشمند، بدیع و نوآورانه، فعالیت تخصصی موثر در یک یا چند موضوع مشخص، تناسب با نیازهای علمی و فرهنی جامعه، بوده اند، به عنوان ناشر برگزیده بخش جنبی معرفی می‌‌‌نماید.

 

1-               انتشارات شهید کاظمی

2-               انتشارات کتابستان معرفت

3-               انتشارات گمان

 

در آیین افتتاحیه سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ناشران برگزیده ۱۳۹۵ در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: