کد خبر: 31334
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 آبان 1396 - 22:14

داخلی

»

اخبار کتاب

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی مطرح کرد

فرهنگ اهدای کتاب در دانشگاه محقق اردبیلی رواج یابد

منبع : لیزنا
 در محل سالن نمایشگاهی کتابخانه مرکزی و اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی نمایشگاه کتاب برپا شد.
فرهنگ اهدای کتاب در دانشگاه محقق اردبیلی رواج یابد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی،گودرز صادقی در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب در کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی در محیط دانشگاه کاری بسیار ارزشمند است، گفت: در حال حاضر کتابخانه مرکزی دانشگاه اگرچه فضایی آراسته و مدرن ندارد، ولی در امکانات موجود کارهای بزرگی انجام شده است.

 وی با اشاره به اقدامات نرم افزاری ارزشمند انجام شده توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه، افزود: همیشه تاکید ما بر حمایت از کتاب و محصولات فرهنگی بوده که در این راستا دانشگاه باید از ناشرانی که در دانشگاه اقدام به برپایی نمایشگاه می کنند، کتاب خریداری کند.

صادقی با بیان اینکه متاسفانه کتابفروشی در سطح کشور از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست، تصریح کرد: تلاش می کنیم فضایی در دانشگاه در نظر گرفته شود تا ناشران به صورت مرتب در دانشگاه حضور یابند و این چنین نمایشگاه هایی به صورت دائمی برگزار شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه محلی در دانشگاه برای اهدای کتاب در نظر گرفته شود، تاکید کرد: باید کاری کنیم تا فرهنگ اهدای کتاب در دانشگاه محقق اردبیلی رواج یابد.

حبیب شهبازی شیران رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: در راستای منویّات مقام معظّم رهبری برای ترویج فرهنگ کتاب‌ و کتاب خوانی و پربار نمودن منابع علمی پژوهشی و کوشش جهت تهیّه و تأمین کتاب های مرتبط با رشته های آموزشی موجود، نمایشگاه بزرگ کتب تخصّصی فارسی و لاتین با بیش از چهار هزار عنوان کتاب در شاخه های ادبیات فارسی، علوم انسانی، علوم پایه، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم ریاضی، فنی و مهندسی، علوم رایانه و کشاورزی و منابع طبیعی در محلّ کتابخانۀ مرکزی دانشگاه محقّق اردبیلی برپا گردیده و کلّیّۀ کتاب ها در این نمایشگاه با تخفیف 15 الی 60 درصد به متقاضیان ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در کتابخانۀ مرکزی و مرکز اطّلاع رسانی دانشگاه اظهار کرد: برقراری دسترسی به پایگاه استنادی ارزشمند  WOS، دسترسی یک ماهه به سامانۀ تأمین مدارک علمی سامیداک(سامانۀ جستجوی هوشمند در پایگاه های اطّلاعاتی) که امکان دسترسی به بیش از پنج هزار پایگاه علمی دنیا را میسور و مقدور می سازد، برقراری دسترسی مستقیم به پایگاه های استنادی Scopus، ISI و SciVal، برقراری دسترسی مستقیم به پایگاه علوم اطّلاعاتی کشاورزی CABI، برقراری دسترسی مستقیم به پایگاه علوم اطّلاعاتی ریاضیات و آمار MathSciNet، برقراری دسترسی مستقیم به پایگاه علوم اطّلاعاتی شیمی Reaxys، برقراری دسترسی مستقیم به پایگاه علوم اطّلاعاتی ProQuest، برقراری دسترسی مستقیم به پایگاه علوم اطّلاعاتی JSTOR و برقراری دسترسی مستقیم به پایگاه علوم اطّلاعاتی  ProQuest و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی تخصّصی برای اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از دیگر برنامه های این مرکز بوده است.

شهبازی شیران ادامه داد: همچنین دسترسی دایم به معتبرترین نرم افزار سرقت علمی جهان، نرم افزار همانند جوّی بین المللی iThenticate؛ از هفتۀ آینده به صورت آنلاین برقرار خواهد شد.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفتۀ کتاب و در راستای گرامیداشت این هفته نیز با هدف افزایش توانایی های شناختی و مهارت های دانشی و استفادۀ کارآمد و بهینه از اطّلاعات مورد نیاز و راهنماهای پایگاه های اطّلاعاتی و کتابخانه های دیجیتال و ترغیب هر چه بیشتر به‌ امر پژوهش(دروازه ورود به خودکفایی و استقلال)، توسّط این مرکز همایش آشنایی با کتابخانۀ مرکزی و منابع الکترونیکی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی سال تحصیلی 97-1396 آبان ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است این نمایشگاه 8 لغایت 15 آبان سالجاری در محل سالن نمایشگاهی کتابخانه مرکزی و اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی پذیرای بازدیدکنندگان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: