کد خبر: 33062
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 بهمن 1396 - 10:23

داخلی

»

اخبار کتاب

افسانه سیب ننه جون در کتابفروشی های ایران روایت می شود

منبع : لیزنا
«افسانه سیب ننه جون» اثر غلامرضا آقایاری توسط نشر نیستان راهی بازار کتاب شد.
افسانه سیب ننه جون در کتابفروشی های ایران روایت می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات نیستان، در سنت داستان‌نویسی ایرانی، قصه‌گویی به سنت هزار و یک‌شب که شامل داستان‌هایی است که پایه آنها بر اتفاقی عجیب و باورنکردنی شکل می‌گیرد و در دل خود مخاطب را با قصه‌ها و قهرمان‌ها و رویدادهایی عجیب و بدیع روبرو می‌کند امری رایج است و این دست از آثار کما بیش در جریان ادبیات کودک و نوجوان ایرانی با اقبال‌ترین و پرطرفدارترین داستان‌ها به شمار می‌رفته‌اند.

داستان «افسانه سیب ننه‌جون» نیز با تکیه بر چنین روایت کهنی با مخاطب خود روبرو می‌شود. مادربزرگی سیب جادویی و سخنگو به نوه خود هدیه می‌دهد و سیب در نخستین مواجهه خود با دختر او را به دنیای خیالی و عجیبی که ساخته و پرداخته داستان‌هاست هدایت می‌کند و این اتفاق آغاز هزار توی داستانی این کتاب است.

آقایاری در کتاب خود به درستی و با درکی صحیح از آنچه مخاطب نوجوان این دست آثار با آنها مواجه است و نیز با توجه به اقتضا مخاطب ایرانی ادبیات که به هر تقدیر به داستان‌های فولکلور بی‌علاقه نیست، داستانی عجیب خلق می‌کند که هر دو گونه از این مخاطبان را با خود همراه می‌کند؛ به ویژه اینکه این داستان برای جلو رفتن روایت داستانی خود به هیچ رویداد متافیزیکی و یا بیان سنگین روایی متمسک نمی‌شود و سعی می‌کند در بستر واژگانی بسیار ساده و قابل فهم داستانی را با مختصات فکر و درک هر دو دسته از مخاطبان یاد شده خلق و به پیش ببرد.

 

کتاب نیستان داستان بلند «افسانه سیب ننه جون» را در 136 صفحه با قیمت 12000 تومان منتشر کرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: