کد خبر: 36038
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 مرداد 1397 - 16:41

داخلی

»

اخبار کتاب

تجلیل و قدردانی از ناشران با ارزش است

منبع : لیزنا
مختارپور: در فضای تعدد و تکثر ناشران، تجلیل و قدردانی از ناشرانی که در هر زمینه ای دارای معیارهای تراز هستند، باارزش است.
تجلیل و قدردانی از ناشران با ارزش است

در حاشیه مراسم بزرگداشت مرتضی آخوندی، مدیر انتشارات دارالکتب اسلامیه که روز یکشنبه، 7 مرداد برگزار شد، مختارپور؛ دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به خبرنگار لیزنا گفت: بنده در خانواده مذهبی به دنیا آمدم و مرحوم پدرم به معارف اسلامی بسیار علاقه داشت، از همان سنین نوجوانی کتاب های دینی، احادیث و روایات ائمه اطهار که انتشارات دارالکتب و انتشارات دیگر منتشر می کردند، در کتابخانه ما وجود داشت. علاوه بر این به دلیل فعالیتی که پدرم در مسجد جلیلی داشت، به آنجا می رفتیم و علمای آنجا مثل آیت الله مهدوی کنی از روی همین کتاب ها حدیث می خوانند. کتابخانه بسیار خوبی مسجد جلیلی آن زمان داشت که ما این کتاب های دینی را در آنجا می دیدیم. در شکل گیری فکر دینی امثال و نسل بنده اینچنین کتاب ها تاثیر بسیار مهمی داشت.

وی ادامه داد: ما این شانس را داشتیم که برخلاف نسل های قبل که شاید روایات و کتاب های مذهبی تصحیح شده دقیقی در اختیار نداشتند، از طریق کتاب های مربوط به دارالکتب اسلامیه یا اسلامیه و کتاب فروشی های معدودی که آن زمان بودند، به این گونه کتاب ها دسترسی داشته باشیم و از این نظر بر شخصیت نسل ما تاثیر داشته است.

مختارپور درباره اهمیت برگزاری مراسم های بزرگداشت ناشرانی مانند مرتضی آخوندی توضیح داد: بسیاری از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتند که از این تعداد کثیر ناشران واقعا راضی نیستند. بیش از 13 هزار ناشر داریم که چند هزار از آنها در طول یک سال اصلا کتابی چاپ نمی کنند و بسیاری از آنها که کتاب چاپ می کنند، دقتی در کارشان نیست و دقت علمی و نیاز مخاطب را ندارد. در چنین فضایی از تعدد و تکثر ناشران، تجلیل و قدردانی از ناشرانی که در هر زمینه ای دارای معیارهای تراز هستند، باارزش است و می تواند الگویی برای نسل جدید ناشران باشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: