کد خبر: 36173
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 مرداد 1397 - 09:56

داخلی

»

اخبار کتاب

دوره آموزش مکالمه زبان فارسی در بلاروس شروع شد

منبع : لیزنا
دوره آموزش مکالمه زبان فارسی در مرکز ایران‌شناسی و آموزش زبان فارسی دانشگاه دولتی تربیت معلم بلاروس آغاز شد.
دوره آموزش مکالمه زبان فارسی در بلاروس شروع شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوره آموزش مکالمه زبان فارسی روز 10 مرداد با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در محل مرکز ایران‌شناسی و آموزش زبان فارسی دانشگاه دولتی تربیت معلم بلاروس آغاز شد.

آیین افتتاحیه این دوره با حضور ابوالقاسم مختاریان، رایزن فرهنگی ایران در بلاروس، حسام ابوالقاسم، رییس بخش دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سفارت ایران در بلاروس و جمعی از فارسی‌آموزان دانشگاه‌های تربیت معلم بلاروس، زبان‌شناسی مینسک و دانشگاه دولتی بلاروس برگزار شد.

مختاریان در سخنانی با اشاره به سابقه حضور زبان فارسی در حوزه‌های مختلف جغرافیایی همچون هندوستان، چین و بالکان، از تأثیرات این زبان بر فرهنگ، آیین و فضای اجتماعی این کشورها سخن گفت.

رایزن فرهنگی کشورمان در مینسک بر لزوم فراگیری زبان فارسی در بلاروس، پخش فیلم‌های ایرانی، معرفی دستاوردهای بزرگ فرهنگی و هنری کشورمان به ویژه سینما، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای زبان‌آموزان با حضور هنرمندان ایرانی حاضر در بلاروس، راه‌اندازی انجمن سینمایی ایران و بلاروس و ایجاد انجمن‌های بومی فرهنگی تأکید کرد.

بنابر اعلام این خبر، دوره آموزش مکالمه زبان فارسی، هشتم شهریورماه جاری در مرکز ایران‌شناسی و آموزش زبان فارسی دانشگاه دولتی تربیت معلم بلاروس به پایان می‌رسد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: