کد خبر: 38448
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 بهمن 1397 - 09:17

داخلی

»

اخبار کتاب

نمایشنامه مزا مزا را در نیستان بخوانید

منبع : روابط عمومی انتشارات نیستان
کتاب «مزا مزا» تازه‌ترین اثر منتشر شده از سوی سیروس همتی است که در قالب نمایشنامه از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.
نمایشنامه مزا مزا را در نیستان بخوانید

به گزارش لیزنا، همتی دارای تحصیلات کارشناسی در رشته ریاضی است، با این همه در سال‌های اخیر او با فعالیت در زمینه نویسندگی و کارگردانی تئاتر شناخته شده است و جوایز متعددی را نیز در این زمینه به دست آورده است. در حوزه سینما نیز همتی با ایفای نقش در آثار متعددی از جمله «مارمولک» ساخته کمال تبریزی و نیز بازی در سریال‌ تلویزیونی «خاک سرخ» شناخته شده است.

همتی که در سال‌های اخیر آثار داستانی و نمایشی بسیاری را از خود منتشر کرده است، در تازه‌ترین مکتوب خود نمایشنامه‌ای با عنوان «مزا مزا»، که با درون‌مایه طنز که ویژگی همیشگی آثار همتی به شمار می‌رود به نقد برخی مناسبات اجتماعی پرداخته است که به گفته خود او متوجه به ژن‌خوب‌ها، مُفت‌خورها، ناف‌برها، جیب‌برها و نون‌برهاست.

این نمایشنامه کوتاه نقدی است بر رفتار درون حاکمیت با اهالی تئاتر که در آن تماشاگران و هنرمندان فعال در عرصه نمایش به دلیل علاقه و فعالیت در این عرصه و فراتر از آن روشنگری با آن در جایگاه اتهام و بازجویی قرار می‌گیرند که این اتفاق با بیان طنز و روایت طنازانه نویسنده ارائه می‌شود.

این نمایشنامه از سویی به مخاطب خود و متن مکتوب آن فرصت می‌دهد تا با نوعی همذات‌پنداری و قرار گرفتن در موقعیت شخصیت‌های داستانی، خود را عضوی از صحنه و در مقام شخصیت‌های تاثیرگذار در جریان نمایش به شمار بیاورد و متن و آنچه در آن اتفاق می‌افتد را از نزدیک مزه مزه و لمس کند و از سوی دیگر بتواند خود را در مقام یک کنشگر اجتماعی در جایگاه هر یک از شخصیت‌های داستانی قرار داده و آنچه از سوی آنها در حال رخ دادن است را تجزیه و تحلیل کند و به قضاوت بنشیند.

پیش از این از سیروس همتی مجموعه نمایشنامه‌های «سه سه»، «الهه»، «ریحانه» و مجموعه داستان «ننه کاراته» منتشر شده است.

انتشارات کتاب نیستان «مزا مزا» را در 72 صفحه و با قیمت 11هزار تومان منتشر کرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: