کد خبر: 39838
تاریخ انتشار: شنبه, 25 خرداد 1398 - 11:17

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب نیستان کتاب کودک «چه و چه» را منتشر کرد

منبع : انتشارات کتاب نیستان
«چه و چه» کتابی که باعث می­شود مخاطب، لذت مطالعه­ ی اثری خیال ­انگیز را هم‌­زمان با دعوت­شدن به تفکر در­مورد مسایل بسیارمهم زندگی تجربه ­کند. اتفاقی نادر در دنیای بزرگ کتاب کودک، به‌ویژه برای بچه­ های سال­های پایان دبستان.
کتاب نیستان کتاب کودک «چه و چه» را منتشر کرد

 به گزارش لیزنا، «چه و چه» کتاب کوچک بیست و چهار صفحه ایست که از هیجان و ماجراجویی رایج در کتاب­های گروه­ سنی «ج» نشانی ندارد و برخلاف آنها، مملو از رنگ و حوادث متنوع نیست. نویسنده و تصویرگر اثر، خانم زینب نیکخواه‌آزاد ، دنیای متفاوتی را بنا­ کرده. او درگام نخست، آرامش و عظمت دریا و تنهایی پسر را نشان داده و در ادامه با آگاهی ازعلاقه ­ی کودکان به بزرگ دیده شدن، مفاهیم فلسفی «کوچک و بزرگ» را با زبانی قابل‌فهم برای مخاطب خود تشریح کرده ­است.

 دوستی «پسرچه» و «دریاچه» در این سطح باقی نمانده. بازی، حلقه­ ی مفقوده­ ی زندگی کودکان در دنیای‌امروز، آنها را نزدیک‌‌‌‌‌­­­تر می‌برد تا این که گفتگو درباره­ ی ماجرای گنج پیش آمده و دریاچه همچون بیشتر ما بزرگترها، دارایی­ های پسرچه، مادر و پدر و تمام آدم‌های بزرگ سرزمین، را بی­ارزش نامیده. چون: «گنج باید براق و جذاب و گرانقیمت باشد و خیلی کمیاب».

 «چه و چه» تعارضاتی را که ما بزرگ­­ترها با آنها درگیریم و ناخواسته و نادانسته به بچه­ه ا انتقال می دهیم ،از زبان دریاچه بیان می‌­کند.مگر نه این که همه­ ی ما به دنبال کسب پول و دارایی‌های بیشتر و چشمگیرتریم و بیش­تر اوقات جایی برای عواطف و داشته‌های معنوی خود در­نظر نمی‌گیریم؟ اما این سبک از زندگی، بدون رنج و پشیمانی نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

 قهرمان­ های کتاب، در سیر و سلوکی نه چندان واضح، به دریافتی عمیق و اصیل از زندگی رسیده و جهان اطراف خود را با فعال و مفید بودن برای دیگران تغییر داده­ اند. رویدادی که متأسفانه بیشتر فرزندان ما درک و اطلاعی از آن ندارند چون خودخواهی را تنها راه رسیدن به اهداف می‌دانند.

 اگر جزو والدین و معلمانی هستید که به رشد خصایل انسانی کودکان اهمیت می­دهند و معتقدند که آنها  با چند مدرک تحصیلی و تسلط بر یکی دو زبان بین‌المللی  نمی‌توانند به خوشبختی برسند و زندگی را با تمام جنبه­ های شگفت انگیزش درک کنند، «چه و چه» انتخاب مناسبی برای‌تان خواهد بود. شما خواهید توانست بسیاری از مفاهیمی را که در گفتگو‌های معمولی، شکل موعظه­ می­گیرد با این کتاب به کودک انتقال دهید، در مباحثه‌ی دوستانه‌ای به افکار او راه یابید و دریچه ای را به سوی درک متقابل باز کنید: دستاوردی که در دوران پرآشوب نوجوانی همیشه همراه و یاورتان خواهد بود.

 نویسنده و تصویر‌گر «چه و چه» دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی طراحی‌صنعتی و از شیفتگان پی‌گیر ادبیات است.  زینب نیکخواه آزاد که در حرفه­ ی خود اشیایی کاربردی را می‌سازد، داستان را حاصل کشف رابطه­ ی ظریف و معنوی این دو رشته می­داند. او نویسنده‌ایست که با انتخاب بی­ زمان و بی­ مکان و حتی بی ­نام بودن شخصیت‌های داستان، آنها را ازقید محدودیت رهانده تا هر کودکی با هر پیشینه‌ی فرهنگی بتواند با جوهر متن ارتباط برقرار کند.

 پیش‌ از‌این، کتاب «به سپیدی برف و به سرخی انار» ایشان نیز توسط «کتاب نیستان» به چاپ رسیده است.

  آثار کوچک و بی ­ادعایی همچون «چه و چه» به­ سادگی می­توانند جای خود را در قلب مخاطب کودک بازکنند و ستاره‌ی روشن خاطراتش بشوند. امید که با «چه و چه» نیز چنین تجربه‌هایی رقم بخورد.

این کتاب توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: