کد خبر: 31512
تاریخ انتشار: شنبه, 20 آبان 1396 - 08:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

هفته کتاب 25

در هفته کتاب 208 عنوان برنامه توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می شود

منبع : لیزنا
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برنامه ریزی برای اجرای بیش از 5 هزار برنامه (در قالب 208 عنوان) در سطح کتابخانه های شهرداری و سرای محلات شهر تهران خبر داد.
در هفته کتاب 208 عنوان برنامه توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می شود

محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت و گویی با خبرنگار لیزنا ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه کسانی که در طول سال و بخصوص این هفته در موضوع کتاب، کتابخوانی، تالیف، چاپ و نشر و توزیع کتاب نقش دارند گفت: این افزاد کسانی هستند که در افزایش هرم فرهیختگی جامعه نقش اصلی را دارند. ما اگر بخواهیم فرهنگ خود را به نسل جوان و به نسل های بعدی و فرهنگ های دیگر منتقل کنیم، بهترین راه انتشار کتاب و تشویق به کتابخوانی است. ما هم با همین رویکرد برنامه های مختلفی را برای هفته کتاب در نظر گرفتیم. 

صلاحی در ادامه گفت: در سال 94 تعداد کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران 84 باب بود؛ ولی با تجمیع همه کتابخانه های شهرداری های مناطق و معاونت اجتماعی در سازمان، ما هم اکنون نزدیک به 400 کتابخانه مستقل و محله ای و کتابخانه های سرای محلات در تهران داریم که خدمات فرهنگی و کتابخانه ای به مردم ارائه می دهند. 

او در مورد برنامه های این سازمان در هفته کتاب بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان یکی از اعضای شورای سیاست گذاری هفته کتاب برنامه هایی برای این هفته در نظر گرفته است. در این هفته 208 عنوان برنامه پیش بینی کردیم که اگر در همه فرهنگسراها اجرا شود بیش از 5 هزار اجرا را در سطح مناطق تهران در بر می گیرد. 

او افزود: در طول هفته کتاب کتابخانه های شهرداری عضویت رایگان یک ساله خواهند داشت. با توجه به اینکه مبلغ پرداختی برای عضویت هر فرد در این کتابخانه ها 11 هزار تومان است، اگر فرضا 10 هزار نفر مراجعه داشته باشند، میزان هزینه کارت های اهدایی یک ساله مبلغ 100 میلیون تومان خواهد بود. 

صلاحی با اشاره بر فعالیت کتابخانه ای فعال برای نابینایان در محل فرهنگسرای خاوران گفت: این کتابخانه بزرگترین کتابخانه نابینایان کشور است که ریاست آن را یکی از بانوان روشن دل بر عهده دارد. این کتابخانه به امکاناتی جدید جهت استفاده نابینایان برای تایپ، مطالعه، پرینت و غیره مجهز شده است. 

او ادامه داد: با خانه کتاب برای برنامه ای که با مشارکت صدا و سیما روز 24 آبان ماه از 10 صبح تا 10 شب در شبکه چهار سیما اجرا می شود نیز همکاری داریم. در این برنامه به معرفی کتابخانه ها و کارکردهای آ نها پرداخته می شود. 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره بر آغاز به کار مجموعه باغ کتاب گفت: بزرگترین باغ کتاب دنیا امسال در اراضی عباس آباد تهران افتتاح شده است. ما از همه دعوت می کنیم اگر در طول 6 ماه گذشته موفق به بازدید از این مجموعه نشدند، حداقل در این هفته به باغ کتاب سر بزنند. این مجموعه دارای 70 هزار متر فضای مسقف است که تا به حال 700 هزار عنوان کتاب در آن چینش شده است. در باغ کتاب 30 ناشر بخش کودک کتاب های خود را ارائه می کنند . در بخش باغ علم آموزی با استفاده از تجهیزات ماشینی موضوعات علمی به کودکان آموزش داده می شود و داری بزرگترین گالری و باشگاه رباتیک است و روزانه بیش از 10 هزار نفر از این مجموعه بازدید می کنند. 

وی همچنین آغاز به کار جشنواره کتاب شهر و رونمایی از نشریه الکترونیکی ترجمان علم اطلاعات و دانش شناسی را از دیگر برنامه های مهم شهرداری عنوان کرد. گفتنی است، بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از روز شنبه بیستم تا روز جمعه بیست و ششم آبان ماه در سراسر ایران برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: