کد خبر: 26051
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 آذر 1395 - 12:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

هشتمین نشست کتابخوان کتابخانه‌ای اسلام‌شهر برگزار شد

منبع : لیزنا
به مناسبت گرامی‌داشت روزکتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار، هشتمین نشست کتابخوان در کتابخانه عمومی مصطفی خمینی شهرستان اسلام‌شهر برگزار شد.
هشتمین نشست کتابخوان کتابخانه‌ای  اسلام‌شهر برگزار شد

به گزارش لیزنا، بر اساس گزارش ستاد خبری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران به مناسبت گرامی‌داشت روز کتاب، کتاب‌خوانی وکتاب‌دار، هشتمین نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای به همت فاطمه پاشازاده مسئول و سمانه برارزاده کتاب‌دار کتابخانه و با حضور اعضاء آن در کتابخانه عمومی مصطفی خمینی  شهرستان اسلام‌شهر برگزار شد.

در این نشست 6 تن به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود پرداختنند:

کتابتان را منتشر کنید /نویسنده: کریستین اس سمدلی/ معرفی‌کننده: فاطمه یحیی پور/ناشر:کویر

در این کتاب طی مراحلی, چگونگی پذیرفته شدن کتابی برای چاپ از سوی ناشر توضیح داده شده و دلایل رد کتاب برای چاپ بیان می‌شود .این مراحل عبارت‌اند از : حرفه نشر، پس می‌خواهید یک کتاب بنویسید، یافتن ناشر مناسب، آماده‌سازی تصویر دلنشین از کتاب، فرایند بازبینی، قرارداد نشر، چگونه از ویراستارتان بیش‌ترین بهره را ببرید، فرایند تولید،بازاریابی و مشکلات معمول و راه حل آنها .

ترجمه مقتل امام حسین/نویسنده: جواد محدثی/ معرفی‌کننده: سمانه برارزاده / ناشر:چاپ و نشر بین الملل 

این کتاب پس از بیان گوشه‌ای از شخصیت بزرگوار آن حضرت به بیان حادثه‌ شهادت، پیشگویی از شهادت ایشان، وقایع نهضت حسینی، ماجرای دیدار امام با واقدی و زراره و به میدان رفتن امام می‌پردازد. حوادث پس از شهادت امام، نحوه دفن آن حضرت و یارانشان، مرثیه و گریه بر امام حسین (ع) پاداش گریه برایشان و وصیت‌های امام حسین ( ع) از دیگر عناوین کتاب است.

تشنه لبان/ نویسنده: حمید گروگان/ معرفی‌کننده: فاطمه پاشازاده/ ناشر:  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

این کتاب در واقع از کتاب‌های «مقتل» به شمار می رود که در آن وقایع کربلا و حماسه آفرینان عاشورا با ذکر نام و شیوه شهادت و شرح مطالب بیان شده است. هم چنین شعرهایی با بیت‌هایی متناسب با مطلب از شاعران مختلف چون حافظ انتخاب در کتاب آمده است.

آکواریوم و تکثیر و پرورش ماهی‌های آکواریومی آب شیرین / نویسنده: حسین عمادی/ معرفی‌کننده: علی خدایاری / ناشر:  علمی آبزیان

در این كتاب پس از بیان فیزیولوژی دریا درباره ویژگی‌های آكواریوم استاندارد و مراحل ساخت و راه‌اندازی آن توضیح داده می‌شود؛ همچنین گونه‌های مختلف ماهیان زینتی آب شور معرفی شده و درباره هریك اطلاعاتی چون خانواده، نام عمومی، نام علمی، پراكنش، اندازه، درجه حرارت و شوری مناسب برای ماهی و غذای مصرفی درج گردیده است.

آیا تو آن گمشده ام هستی؟ / نویسنده: باربارادی آنجلیس /معرفی‌کننده:  سمانه موسوی / ناشر: نسل نو اندیش

در این کتاب شش ویژگی شخصیتی كه باید در همسر آینده خود به دنبال آن باشیم و چگونه می‌توانیم مطمئن شویم كه همسر مناسب و ایده آل خود را یافته ایم آورده شده است.

من او/ نویسنده:  رضا امین خانی / معرفی‌کننده: مهدی کریمی /ناشر: انتشارات سوره مهر

داستان مربوط به زندگی فردی به نام علی فتاح است و عشق پاک او با دختر خدمتکار خانواده‌اش به نام مهتاب که به دلیل اعتقاد علی به عشقی پاک تا زمانی که از عشق راستین خود مطمئن نشده از ازدواج امتناع می‌‌کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: