کد خبر: 27045
تاریخ انتشار: شنبه, 09 بهمن 1395 - 10:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های استان همدان

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی فامنین، نهاوند و اسد آباد در استان همدان برنامه‌های متنوع فرهنگی  و کتاب‌خوانی اجرا کردند.
برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های استان همدان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مجتبی حمیدی؛ مسئول کتابخانه عمومی فدک روستای فیض‌آباد فامنین، از بازدید کودکان مهدکودک گلسرخ از کتابخانه و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی برای این نونهالان خبر داد.

حمیدی با اشاره به اینکه «نونهالان مهد کودک گلسرخ روستای فیض‌آباد بهمراه مدیر مهد از کتابخانه عمومی فدک بازدید نمودند، افزود: در این بازدید که با اجرای برنامه‌های قصه‌گویی، آموزش قرآن و احکام، روخوانی و جمع‌خوانی کتاب، شعرخوانی، سرود و نقاشی همراه بود، یک روز شاد و به یاد ماندنی برای کودکان رقم خورد.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان را موجب پرورش قدرت بیان، عواطف و افکار مثبت، تقویت قوه ابداع و ابتکار، تخیل فعال و در نهایت ایجاد علاقه به مطالعه عنوان کرد و افزود: جستجوگری از نکات بارز و مثبت قصه گویی برای کودکان است و قصه‌ها در رشد شخصیت کودک نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مسئول کتابخانه عمومی 9 دی برزول نهاوند از برگزاری دوره آموزشی معرفی کتاب، در این کتابخانه خبر داد.

یاسر کیانی؛ مسئول کتابخانه اظهار داشت: در پی اعلام آمادگی تعدادی از نوجوانان عضو کتابخانه جهت شرکت در سلسله نشست‌های کتاب‌خوان، این کلاس آموزشی با هدف آشنایی آن‌ها با اهداف نشست‌های کتاب‌خوان و نحوه معرفی و به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده برگزار شد.

کیانی ادامه داد: در این جلسه کتاب «بچه‌های کشتی رافائل» نوشته محمدرضا مرزوقی، که از جمله کتب معرفی شده در طرح 50 کتاب سال است، به عنوان نمونه برای حاضرین معرفی و بررسی شد.

جلسه شاهنامه‌خوانی به مناسبت زاد روز حکیم ابوالقاسم فردوسی در کتابخانه عمومی فاطمه الزهراء(ع) شهرآجین اسدآباد برگزار شد.

سعیدقیصری؛ مسئول کتابخانه عمومی فاطمه الزهراء(ع) آجین شهرستان اسدآباد، اظهار داشت: جلسه شاهنامه‌خوانی با حضور سید‌علی سجادی، استاد خوشنویسی ایران و اعضای انجمن ادبی مهر در این کتابخانه برگزار شد.

وی هدف از برگزاری جلسات شاهنامه‌خوانی توسط انجمن ادبی کتابخانه را، ارج نهادن به آثار ملی و اسطوره‌ای و همچنین آشنایی هرچه بیشتر با سرگذشت پیشینیان، آداب و رسوم و یادگیری منش پهلوانی و قهرمانی و اخلاق مداری قهرمانان ایران زمین، برای شرکت کنندگان عنوان کرد.

 قیصری افزود: انجمن ادبی مهر کتابخانه عموم یفاطمه الزهراء(ع) از مردادماه سال 94 اقدام به برگزاری جلسات خواندن آثار شعرای بزرگ کشور و نقد و برسی سایر متون ادبی و غیره با هدف‌گسترش فرهنگ مطالعه آثار ادبی و اساطیری به صورت هفتگی کرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: