کد خبر: 27153
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 بهمن 1395 - 12:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی

منبع : لیزنا
برگزاری نشست کتاب‌خوان، معرفی و جمع‌خوانی کتاب، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه، نقاشی و شاهنامه‌خوانی از جمله برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی بود.
برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جاجرم از برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه مدارس در دبستان کوثر این شهرستان خبرداد.

در این نشست ابتدا محمد عباس‌زاده، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، در خصوص اهمیت برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در مدارس و اهمیت و ترویج خواندن کتاب‌های غیر درسی در مدارس و در بین دانش‌آموزان صحبت کرد .

در ادامه هفت نفر از دانش آموزان به معرفی کتاب‌های خود پرداختند.

در این نشست کتاب‌های «قصه‌های شیرین کلیله و دمنه» نوشته داود لطف‌الله، «قصه‌های خیلی قشنگ» نوشته مجید ملامحمدی، «بچه‌ها و ادب امام» نوشته مرتضی امین، «پند مهربونی» نوشته ابوالفضل هادی‌منش، «بابای بچه‌ها» نوشته غلامرضا ابهری، «تونی شلخته» نوشته جوی کوالی، « آدم برفی تابستونی» نوشته عاطفه یزدانی معرفی شد.

 عباس‌زاده هدف از برگزاری این نشست را ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و انس‌گرفتن دانش‌آموزان با کتاب عنوان کرد.

در پایان با اهدای جوایز به ارائه دهندگان، از آن‌ها تقدیر شد.

سه کتاب منتخب ماه بهمن از طرح کتاب‌خون ماه در کتابخانه عمومی روستای زرد معرفی و جمع خوانی شد.

معرفی و جمع‌خوانی سه کتاب «اسماعیل» اثر امیرحسین فردی، «سردار سبز» اثر مهدی میرکیایی و کتاب «به خواب شیرین بروید» تالیف جواد ترکاشوند با حضور اعضای کودک و نوجوان عضو کتابخانه صورت گرفت.

مدیر کتابخانه عمومی روستای زرد گفت: دو کتاب «اسماعیل» و «سردار سبز» ازجمله کتاب های منتخب بهمن ماه و کتاب «به خواب شیرین بروید» از سری کتاب های معرفی شده آذر ماه توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که با هدف هدایت کودکان و نوجوانان به سمت و سوی کتاب و مطالعه در محل کتابخانه شهدای زرد معرفی شدند.

مسئول کتابخانه آیت الله خامنه‌ای سنخواست از بازدید دانش‌آموزان دبستان شهید قربانی از این کتابخانه خبر داد.

زهرا سلیمی گفت: از راهکارهای مهم جهت تقویت کتابخوانی و مطالعه بین کودکان و نوجوان، ارتباط مستمر بین کتابخانه‌ها و مدارس است و برای رسیدن به این هدف یعنی عادت به کتاب‌خوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، یک برنامه‌ریزی صحیح و منطقی لازم است تا با ارایه راهکارها، فرهنگ کتاب‌خوانی را در مدارس شهرستان عملی ساخته و به تداوم این فرهنگ در جامعه بینجامد.

گفتنی ست در این بازدید ضمن معرفی بخش‌های مختلف به دانش‌آموزان و خدمات مختلفی که در کتابخانه‌ها عمومی توسط کتاب‌داران ارائه می‌شود توضیحاتی ارائه شد.

در ادامه گروهی از دانش‌آموزان به شاهنامه‌خوانی و گروهی به کشیدن نقاشی با موضوع حادثه پلاسکو پرداختند و درپایان از بهترین نقاشی‌ها تقدیر شد.

مسئول کتابخانه عمومی اندیشه روستای سست شهرستان اسفراین نیز از  تجلیل از شهدای آتش نشان توسط اعضای کتابخانه به مناسبت شهادت جمعی از آتش نشانان خبر داد

فاطمه سلیمی مسئول کتابخانه عمومی اندیشه گفت: به مناسبت شهادت جمعی از آتش‌نشانان عزیز کشور اعضای کتابخانه عمومی اندیشه روستای سست توسط دلنوشته هایی از مقام آتش‌نشانان عزیز کشور تجلیل نموده و یاد شهدای آتش‌نشان را گرامی داشتند.

سلیمی گفت: به منظور آشنایی هر چه بیشتر اعضای کتابخانه با شغل شریف آتش‌نشانی و بیان فداکاری‌ها و شجاعت آنان و نیز تجلیل اعضای کتابخانه و گرامی‌داشت یاد و خاطره آتش نشانان شهید، جلسه‌ایی با عنوان معرفی شغل آتش‌نشانی در بین اعضای نوجوان کتابخانه عمومی اندیشه برگزار شد .

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: