کد خبر: 27363
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 21 بهمن 1395 - 14:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان ویژه آتش‌نشانان سمنان با موضوع ایمنی در برابر حریق برگزار شد

منبع : لیزنا
نخستین نشست کتاب‌خوان ویژه آتش‌نشان به منظور یادبود شهدای آتش‌نشان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان ویژه آتش‌نشانان سمنان با موضوع ایمنی در برابر حریق برگزار شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این نشست با اشاره به اینکه مراسم امروز محفلی فرهنگی است برای پاسداشت مقام شهدای آتش نشان گفت: واقعه پلاسکو واقعه غم انگیز و تاثر آمیز بود و هشداری برای ارتقای آگاهی مردم در خصوص ایمنی در برابر حریق است.

علیرضا شاه‌حسینی افزود: این اتفاق ناگوار باید زمینه ای ایجاد کند تا همه دست اندرکاران در زمینه ترویج ایمنی در برابر حوادث چه از لحاظ سخت افزاری و تجهیزات و جه از لحاظ  آموزش های لازم به مردم خدمات ارائه دهند.

در این نشست 5 نفر از آتش‌نشانان کتاب خوانده شده خود را به دیگران معرفی کردند.

کتاب مبانی آتش‌نشانی نوشته محمود مقاری توسط  سعید اسماعیل‌پور، رئیس سازمان اتش نشانی شهرداری سمنان ارائه شد. كتاب حاضر دربرگيرنده 11 عنوان درسی است كه يادگيری آن‌ها برای آتش‌نشانان مبتدی ضروری است. تلاش شده است موضوعات با نگارشی ساده و روان با محتوايی مناسب تدوين شود تا درك آن براي همگان آسان باشد.

کتاب خاموش کننده دستی نوشته ابراهیم عیوضی و علی اسماعیلی. کتاب خاموش کننده دستی آتش Fire extinguisher) ) دستگاهی است که به طور خاص برای مبارزه با آتش‌سوزی در لحظات نخستین وقوع آتش‌سوزی طراحی و ساخته شده است. خاموش کننده‌های دستی در انواع مختلفی به شکل پودری ، دی اکسید کربن  CO2) ) و خاموش کننده آب ساخته شده اند.

کتاب سیستم اعلام حریق نوشته محمدرضا سلطاندوست. این کتاب در مورد انواع سیستم‌های حریق، اجزای سیستم اعلام حریق و تجهیزات کمکی آن و هم چنین در خصوص تجهیزات اعلام حریق اطلاعات باارزشی ارائه داده است.

کتاب خاطرات آتش‌نشانان نوشته علیرضا اخلاقی. این مجموعه  بر اساس خاطراتی از آتش‌نشانان و نجاتگران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمنی شهرداری تهران نگاشته شده و برآمده از يك فراخوان عمومی است كه توسط روابط عمومي و امور بين‌الملل اين سازمان طراحی و اجرا شده است.

کتاب سیستم آسانسور و پله برقی نوشته تئودور لی و جان داناکیو. این کتاب شامل اطلاعات و دستورالعمل‌های عملی مفیدی پیرامون نصب تجهیزات الکتریکی آسانسور است. همچنین هر آنچه که یک نصاب در هنگام اجرای یک پروژه به آن نیاز دارد در این کتاب گنجانده شده است.

شایان ذکر است، این نشست‌ها به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه های عمومی و همه علاقه مندان به کتابخوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: