کد خبر: 29078
تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 تیر 1396 - 15:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی سمنان پرداخت می شود

منبع : لیزنا
مدیرکل بازرسی استان سمنان در خصوص مطالبات پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از بودجه شهرداری ها قول مساعدت داد.
نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی سمنان پرداخت می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان، محمدتقی مشهدی، مدیرکل سازمان بازرسی استان سمنان در نشست مشترک با نورعلی غلامحسین نیا سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و هیات همراه گفت: با وجود الزامات قانونی برای پرداخت نیم‌درصد از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی، در برخی از شهرداری های استان این مطالبات به صورت کامل محقق نشده است و این سازمان برای اجرایی شدن این قانون پیگیری خواهد کرد.

 وی افزود: در همین راستا پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از بودجه شهرداری های استان باید از سوی این سازمان در اولویت قرار گیرد تا بتوان زیرساخت های فرهنگی مرکز استان را تقویت و تجهیز کرد.

مشهدی با توجه به تاکید دولت برتقویت فرهنگ کتابخوانی، پرداخت سهم کتابخانه ها از بودجه نیم درصد شهرداری درسال 96 باید از سوی شهرداری در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل سازمان بازرسی استان سمنان افزود: بهبود سرانه کتابخوانی در استان، نیازمند تقویت همکاری بین بخشی و متعهد بودن دستگاه ها به تکالیف قانونی شان است.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش، مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان در این دیدار اظهار داشت: عمل نکردن برخی شهرداری‌ به تکلیف خود باعث ایجاد خلل در روند برنامه‌ها و اهداف کتابخانه های عمومی است .

وی افزود: احداث کتابخانه در مناطق روستایی و محروم برای کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین تجهیز کتابخانه ها از اقدامات موثر در جذب افراد و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

سماکوش وصول نیم درصد سهم کتابخانه ها از بودجه شهرداری و انجام فعالیتهای مطلوب و ارزنده فرهنگی را از مهمترین محورهای رشد و شتاب بخشی توسعه کتابخوانی منطقه عنوان کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: