کد خبر: 30346
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 شهریور 1396 - 14:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 علیرضا مختارپور

هدف مسابقاتی چون «کتاب و زندگی» تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است

منبع : لیزنا
 علیرضا مختارپور برگزاری برنامه‌هایی چون مسابقه «کتاب و زندگی»، مسابقه کتابخوانی «روشنا» و «جشنواره کتابخوانی رضوی» را اقدامی ارزشمند در جهت ترویج فرهنگ انقلابی، فرهنگ شهادت و فرهنگ مقاومت دانست که به تداوم گفتمان انقلاب اسلامی منجر می‌شوند.
هدف مسابقاتی چون «کتاب و زندگی» تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام  پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیین افتتاحیه پنجمین مسابقه «کتاب و زندگی» با محوریت رمان «دخیل عشق» اثر مریم بصیری از انتشارات کتاب جمکران و با یاد شهید محسن حججی، عصر یکشنبه ۱۲ شهریور با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مریم بصیری نویسنده رمان «دخیل عشق»، برخی چهره‌های هنری همچون امین زندگانی و علی سلیمانی از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون و جمعی از مدیران و علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی، در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.

علیرضا مختارپور در این مراسم با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در ترویج فرهنگ انقلابی، طی سخنانی گفت: حرکت‌هایی مانند مسابقه «کتاب و زندگی» که امروز به پنجمین دوره برگزاری خود رسیده، مسابقه کتابخوانی «روشنا» و یا اقداماتی که در «جشنواره کتابخوانی رضوی» برای ترویج فرهنگ انقلابی، فرهنگ شهادت و فرهنگ مقاومت صورت می‌گیرند، به تداوم گفتمان انقلاب اسلامی کمک می‌کنند

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: حتی بسیاری از مسابقاتی که توسط معلم‌ها، طلبه‌ها و بسیجی‌ها در  نقاط مختلف کشور درحال برگزاری است و شاید هیچ کدام هم فرصت تبلیغ و بروز به این شکل را نداشته باشند، مشعل‌های روشنگری هستند که صرف نظر از میزان شعاع گستردگی‌شان، هر کدام به تقویت و پایداری این گفتمان کمک می‌کند تا آنگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، «این انقلاب ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: امروز هر ایرانی، هر بسیجی و هر اهل کتاب دو راه بیشتر ندارد. یا راه انقلاب و یا راه غیر از انقلاب. فرد وفادار به انقلاب، هرچقدر هم ناچیز، به سهم خود برای تداوم این انقلاب تلاش می‌کند و اگر فرد انقلابی نیست، گرچه مانند دیگران از تمام حقوق شهروندی برخوردار است و برخی اوقات هم بیشتر، اما به هر حال راهی را انتخاب کرده که آن راه، بعضی سختی‌ها و الزامات را ندارد و راه دیگری است

مختارپور ادامه داد: این دو مسیر در طول تاریخ نیز همواره پیش پای مردم بوده و بسیاری از مردم این راه را انتخاب کردند و عده ای هم این راه را انتخاب نکردند؛ در کوره راه‌های شهر ها و روستاهای این کشور و کشورهای منطقه کسانی بوده‌اند که زمان انحراف در حکومت اسلامی پس از صدر اسلام، بسیجی‌وار در کوه‌ها و دشت‌ها مبارزه می‌کردند و به شهادت می‌رسیدند که مزار این افراد بسیاری از امام‌زاده‌های ما را تشکیل می‌دهد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقه «کتاب و زندگی» عنوان کرد: این فضاها، فضای تداوم انقلاب است و هرچقدر نویسندگان، هنرمندان، ناشران، کارگردانان و موسیقی‌دانان ما به این عرصه وارد شوند، به سرمایه اجتماعی این جبهه فرهنگی انقلاب می‌افزایند. امیدوارم نتیجه همه این فعالیت‌ها به گسترش کتابخوانی کمک کند، چراکه مهم خواندن کتاب است و بعد از آن اثرپذیری از این کتاب‌ها و رایج شدن فرهنگ مندرج در آن‌ها است.

 

وی ترویج و تثبیت گفتمان انقلاب اسلامی را هدف این گونه حرکت‌ها دانست و گفت: فروش کتاب‌ها هدف اصلی هیچ یک از این حرکت‌ها نیست. به طوری که در برخی از این مسابقات شاهد بودیم، برگزار کنندگان با همکاری ناشر فایل الکترونیکی کتاب را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار دادند تا افرادی که امکان خرید و دسترسی به این آثار را ندارند، بتوانند این کتاب‌ها را دریافت کنند. چراکه هدف ما خوانده شدن کتاب برای هدف والاتری است که انشاءالله ترویج، تثبیت و تداوم گفتمان انقلاب اسلامی باشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: