کد خبر: 30832
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 مهر 1396 - 15:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان ویژه «دفاع مقدس» در یزد برگزار شد

منبع : لیزنا
 به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، نشست کتاب‌خوان ویژه دفاع مقدس با حضور اعضا و کتابداران بافقی در کتابخانه محمد مفیدی برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان ویژه «دفاع مقدس» در یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، نشست کتاب‌خوان ویژه دفاع مقدس با حضور اعضا و کتابداران بافقی در کتابخانه محمد مفیدی برگزار شد. در این نشست، ۶ تَن از اعضای کتابخانه‌ به معرفی کتاب با موضوع دفاع مقدس پرداختند.

«راز کانال کمیل» اثر گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی / ارائه توسط: آذر مرادی‌پور

مرادی پور در معرفی این اثر گفت: «راز کانال کمیل» روایت پنج روز مقاومت رزمندگان گردان کمیل در کانال دوم فکه است؛ ۳۰۰ نفر از نیروهای گردان حنظله در این کانال محاصره شدند و بیشتر آنان با آتش مستقیم دشمن یا تشنگی مفرط به شهادت رسیدند.

«کلاهدوز به روایت همسر شهید» نوشته زهره شریعتی / ارائه توسط: معصومه گلستانی

گلستانی در معرفی این کتاب گفت: در این کتاب، زندگی، شخصیت و خصوصیات اخلاقی شهید «یوسف کلاهدوز» در قالب خاطراتی از همسر ایشان روایت شده است.

«من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد/ ارائه: توسط معصومه سلیمی

وی در معرفی این کتاب گفت: «من زنده‌ام» روایت دختری ۱۷ ساله از نیروهای جوان هلال‌احمر است؛ معصومه آباد، شخصیت اصلی این کتاب بعد از انقلاب اسلامی، به‌عنوان نماینده فرماندار در هلال‌احمر در یکی از یتیم‌خانه‌های شهرش مشغول به کار می‌شود و در زمان آغاز حملات هوایی رژیم بعث به شهر آبادان مجبور به انتقال کودکان به شیراز شده که در راه بازگشت در همان روزهای ابتدایی جنگ به اسارت درمی‌آید؛ «من زنده‌ام» خاطرات وی از دوران سخت اسارت است.

«خاک‌های نرم کوشک» نوشته سعید عاکف/ ارائه توسط: مینا کارگران

کارگران در معرفی این اثر گفت: «خاک‌های نرم کوشک» خاطرات اوستا عبدالحسین برونسی به نقل از خانواده و هم‌رزمان شهید است که قبل از انقلاب در روستای گلبوی کدکن از توابع تربت‌حیدریه به کار سخت و طاقت‌فرسای بنایی مشغول بود و پس از آغاز دوران دفاع مقدس، به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و در کسوت فرمانده‌ای دلیر فعالیت کرد.

«سلام بر ابراهیم» اثر گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی/ ارائه توسط: سمیه فتوحی

فتوحی در معرفی این اثر بیان کرد: «سلام بر ابراهیم» زندگینامه‌ای مختصر و ۶۹ خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقودالاثر «ابراهیم هادی» است.

«جای خالی خاک‌ریز» نوشته سعید عاکف/ ارائه توسط: مرضیه کردی

این عضو کتابخانه در معرفی کتاب برگزیده خود گفت: این کتاب به بیان خاطرات زیبا و خواندنی محمدحسین سلطانی، از یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

 

این نشست با تقدیر از معرفی کنندگان کتاب پایان پذیرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: