کد خبر: 31135
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 مهر 1396 - 13:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نوش آفرين انصاري: عضویت کودکان در کتابخانه یک ارزش است

منبع : لیزنا
 رئیس شورای کتاب کودک در نشست مادران پاکدشتی، عضویت کودک در کتابخانه را یک ارزش دانست و بر لزوم انجام این امر از سوی مادران تأکید کرد.  
نوش آفرين انصاري: عضویت کودکان در کتابخانه یک ارزش است

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی تهران، به مناسبت گرامیداشت هفته کودک نشست مادران پاکدشتی با حضور نوش‌آفرین انصاری، رئیس شورای کتاب کودک ایران ؛ مرضیه شاه کرمی، معاون موسسه مادران امروز؛ خدیجه مرادی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پاکدشت و جمعی از مادران عضو کتابخانه در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

در این نشست، نوش‌آفرین انصاری با اشاره به اهمیت صلح و آرامش در خانواده و تأثیر آن در رشد شخصیت، رشد عاطفی و اعتمادبه‌نفس کودک، اظهار داشت: کتاب خوب، صلح و آرامش به همراه می‌آورد؛ ما مادران  باید زمینه‌های خشونت را در خانواده شناسایی و با داشتن برنامه به‌تدریج آن‌ها را کاهش دهیم. اولین کاری که باید انجام دهیم این است که کتاب‌های کودک را  برای لذت خودمان بخوانیم و سپس آن‌ها را به همراه کودکانمان مطالعه کنیم. مطالعه کتاب به‌صورت گروهی در خانواده،‌ علاقه به خواندن را در کودک افزایش می‌دهد.

انصاری ادامه داد: بستر رشد ادبیات کودک و نوجوان در کتابخانه‌هاست و بچه‌هایی که به کتابخانه می‌روند با شیوه صحیح معاشرت و برخورد در جامعه آشنا می‌شوند؛ بنابراین درخواست من این است که به‌عنوان یک ارزش، کودکان خود را برای رفتن به کتابخانه همراهی کنید و آن‌ها را به عضویت این مرکز فرهنگی درآورید.

 

مرضیه شاه کرمی، معاون موسسه مادران امروز با بیان نکاتی تربیتی، ‌اظهار داشت: ما باید احساسات مان را در عمل منعکس کنیم و برای اینکه نقش پدر و مادر را به‌درستی ایفا کنیم به اطلاعاتی جدیدتر نیاز داریم. مادران باید ویژگی‌های بچه‌ها را بشناسند و نیازهای آنان را در هر مقطعی درک کنند. این آگاهی از منابع مفیدی چون کتاب و ارتباط با کارشناسان به دست می‌آید. مادران امروز باید دست از سرزنش، مقایسه، تشویق و تنبیه بیجا، تحقیر و نصیحت پی‌درپی بردارند و با تشکیل گروه‌های همفکری مادران مشکلات خود را کاهش دهند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: