کد خبر: 31285
تاریخ انتشار: جمعه, 05 آبان 1396 - 14:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

احیای دوباره «شونیشت» با چاشنی کتاب و کتابخوانی در روستای گلبستان مازندران

منبع : لیزنا
نشست کتابخوانی «شونیشت» توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نکا، با حضور مسئولین شهری و روستایی، شماری از اساتید دانشگاه و جمعی از اهالی در منزل یکی از اهالی روستای گلبستان برگزار شد.
احیای دوباره «شونیشت» با چاشنی کتاب و کتابخوانی در روستای گلبستان مازندران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، فاطمه سادات جعفری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نکا با اشاره به عنوان این نشستِ کتابخوانی؛ «شونیشت» بیان کرد: «شونیشت» رسمی بوده که در روستاهای استان مازندران انجام می‌شد و در آن، اهالی محل به منزل یکدیگر می‌رفتند و ریش‌سفیدان محل به نقالی، شعرخوانی و چیستان‌گویی می‌پرداختند.

وی در ادامه افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی نکا با توجه به اینکه روستای گلبستان به عنوان یکی از روستاهای پرجمعیت این شهرستان فاقد کتابخانه است، تصمیم گرفت تا با برگزاری این نشست در این روستا، ضمن احیای سنت «شونیشت» دوستداران کتاب را دور هم جمع کند.

جعفری با تأکید بر لزوم ابتکار در ترویج فرهنگ مطالعه توسط کتابداران، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات علاوه بر نوآوری، می‌توان با احیای سنت‌های پسندیده در میان گذشتگان، فرهنگ کتابخوانی را با شوق و اشتیاق بیشتر رواج داد.

گفتنی است جمع‌خوانی بخش‌هایی از کتاب «تاریخ مازندران» و «افسانه‌های مازندرانی» به همراه شعرخوانی و مسابقه چیستان از دیگر برنامه‌های این شب‌نشینی بود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: