کد خبر: 31343
تاریخ انتشار: شنبه, 13 آبان 1396 - 10:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان ویژه اساتید دانشگاه یزد برگزار شد

منبع : لیزنا
نخستین نشست کتاب‌خوان ویژه اساتید دانشگاه، با حضور شماری از اساتید و دانشجویان دانشگاه یزد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان و جمعی از کتابداران یزدی در سالن شهید منتظرقائم دانشگاه یزد برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان ویژه اساتید دانشگاه یزد برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه یکی از اهداف طرح کتاب‌خوان، اشتراک‌گذاری تجربیات مطالعاتی افراد است، بیان کرد: چون همه افراد امکان مطالعه همه کتاب‌ها را ندارند، نشست‌های کتاب‌خوان می‌تواند محملی برای معرفی و پیشنهاد مطالعه کتاب‌های مفید به دیگران باشد.

وی ادامه داد: این طرح ارزشمند که از سال ۹۴ توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در حال اجراست، فرصت مناسبی را فراهم آورده است تا همه اقشار جامعه بتوانند کتاب‌های مفید و تأثیرگذار زندگی خود را در مدت زمانی مشخص به دوستان و مخاطبان خود معرفی کنند.

فاطمه مکی‌زاده عضو هیأت علمی و مدرس دانشگاه یزد، به عنوان اولین معرفی کننده، کتاب «حکایت دولت و فرزانگی» نوشته مارک فیشر را به حاضران معرفی کرد و این کتاب را در راستای درک مفاهیم اخلاقی و معنوی برای خود سودمند دانست.

محمد توکلی‌زاده مدرس دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشکده علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه یزد نیز به معرفی کتاب «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند» نوشته دارون عجم‌اوغلو و جیمز رابینسون پرداخت.

کتاب «خودسازی» نوشته جان سی. مکسول، سومین اثری بود که در این نشست کتاب‌خوان توسط اسماعیل مصطفوی، مدرس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران و عضو هیأت علمی دانشگاه‌ معرفی شد.

ابوالفضل مرشدی، استاد دانشگاه یزد و مدیرکل امور فرهنگی این دانشگاه نیز کتاب «علم و دین» اثر ایان باربور را معرفی کرد.

 

گفتنی است، در پایان نخستین نشست کتاب‌خوان ویژه «اساتید دانشگاه» از ارائه دهندگان معرفی کتاب با اهدای لوح سپاس و تندیس نشست قدردانی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: