کد خبر: 31978
تاریخ انتشار: جمعه, 10 آذر 1396 - 16:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 نشست کتابخوان شجره طیبه در شیراز برگزار شد

منبع : لیزنا
به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، نشست کتاب‌خوان اختصاصی «شجره طیبه» روز هفتم آذرماه با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی فارس و ناحیه سپاه بقیه الله(عج) شیراز برگزار شد.
 نشست کتابخوان شجره طیبه در شیراز برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، نشست کتاب‌خوان «شجره طیبه» با حضور روح الله منوچهری سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، سرهنگ محمدجعفر دوستدار فرمانده ناحیه سپاه بقیه الله(عج)، جمعی از روحانیون و بسیجیان ارشد شیراز با ارائه و معرفی پنج کتاب برتر برپا شد.

کتاب باید سرلوحه زندگی یک بسیجی باشد

فرمانده ناحیه سپاه بقیه الله(عج) شیراز نخستین کتاب‌خوان این نشست بود که به بررسی کتاب «راز درخت کاج» نوشته فاطمه رامهرمزی پرداخت. سرهنگ محمدجعفر دوستدار با بیان اینکه کتاب باید سرلوحه زندگی یک بسیجی باشد، به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص اهمیت دادن به کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و افزود: اگر ما بسیجیان افتخارمان این است که پیرو رهبری هستیم، باید در زمینه مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

او همچنین با اشاره به اینکه خواندن کتاب «راز درخت کاج» برای هر دختر ایرانی لازم است، گفت: این کتاب داستان دختری را روایت می کند که در سن ۱۴ سالگی به شهادت رسید. به گفته دوستدار این کتاب از زبان مادر شهید زینب (میترا) کمایی نقل می شود و نویسنده در این اثر به بررسی زندگی این خانواده در دوران جنگ می پردازد. زینب دختری است که در ایام جنگ در خوزستان به دنیا می آید ولی با اجبار خانواده مجبور به کوچ می شود. این دختر آزاده در محل جدید سکونت خود نیز دست از مبارزه برنمی دارد و به برگزاری برنامه های انقلابی و تبلیغی برای دانش آموزان می پردازد و سرانجام در سن ۱۴ سالگی به خاطر اقدامات انقلابی خود توسط سازمان مجاهدین خلق به طرز وحشتناکی به شهادت می رسد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز در ادامه این دیدار با کتاب «من او» نوشته رضا امیرخانی پشت تریبون قرار گرفت و خواندن این کتاب حجیم اما جذاب و خواندنی را به بسیجیان پیشنهاد کرد.

روح الله منوچهری با بیان اینکه، این کتاب تاکنون چهل و چهار بار تجدید چاپ شده است، گفت: «من او» معروف ترین کتاب رضا امیرخانی است که نویسنده این اثر را در سن ۲۶ سالگی منتشر کرده است.

وی افزود: در کتاب «من او»، وضعیت اجتماعی ایران از عصر رضاشاهی تا زمان پس از جنگ تحمیلی به صورت سیال ذهن از زبان شخص اول داستان به نام علی فتاح روایت می شود. خانواده این پسر نوجوان از خوانین دوره قاجار بودند و این کتاب داستان عشقی بی فرجام میان علی و دختر مستخدم خانواده است.

به گفته منوچهری این کتاب، رمانی پرهیجان و کشش دار است و ازجمله آثار پرطرفدار و پرمخاطب دهه حاضر به حساب می آید.

حجت الاسلام صمد روزبه نیز در ادامه این دیدار به بررسی و معرفی دو کتاب «همنام با گل های بهاری» اثر حسین سیدی ساروی و «بروید با هم بسازید» به قلم محمدرضا حدادی پرداخت. حجت الاسلام روزبه با تأکید بر اینکه «همنام با گل های بهاری» یکی از بهترین کتاب ها در حوزه شناخت پیامبر و سیره و روش خاتم النبیین(ص) است، گفت: نویسنده در این کتاب در قالب چهار فصل، بسیاری از سنت های پیامبر اکرم (ص) را در زمینه معرفی شخصیت این حضرت، خداشناسی و وحدانیت، تأثیر عبادت بر رفتار و گفتار، بهداشت فردی، رفتار با طبیعت، نحوه عبادت شایسته و ...  به رشته تحریر درآورده است.

به گفته وی همچنین کتاب «بروید با هم بسازید» یکی از آثاری است که به صورت تخصصی به بررسی مشکلات در ازدواج پرداخته است و برای رفع موانع پیش از ازدواج و شناخت و حل مشکلات زندگی زوج ها حتماً باید خوانده شود.

مصطفی اشرف چهارمین کتاب‌خوان این نشست بود که ضمن ارائه پیشنهاد برگزاری کارگاه های آموزش «مهارت های فرزندپروری» برای بسیجیان به بررسی و ارائه کتاب «من دیگر ما» نوشته محسن عباسی ولدی  پرداخت. او با تصریح اینکه موضوع این کتاب تربیت صحیح فرزندان است گفت: نویسنده در این اثر به صورت کاملا علمی در سه فصل مشکلات مسیر تربیت فرزندان، مبانی تربیت دینی و گزاره های تصویری در این زمینه را بررسی کرده است.

گفتنی است در حاشیه این نشست، در نمایشگاهی که به همت ناحیه سپاه بقیه الله(عج) شیراز برگزار شد، کتاب های ارائه شده در نشست کتاب‌خوان شجره طیبه با چهل درصد تخفیف در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: