کد خبر: 32248
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 آذر 1396 - 16:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

۲۸ کتاب در نشست‌های کتاب‌خوان استان فیروزآباد فارس معرفی شد

منبع : لیزنا
 به‌منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی، کتابخانه‌های عمومی شهرستان فیروزآباد میزبان برنامه‌های متنوع کتابخوانی شدند.
۲۸ کتاب در نشست‌های کتاب‌خوان استان فیروزآباد فارس معرفی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، در سومین فصل سال، کتابخانه‌های عمومی شهرستان فیروزآباد برنامه‌های متنوعی را تقدیم مردم این دیار کردند.

کتابخانه عمومی سروش فیروزآباد به مناسبت هفته بسیج، نشست کتاب‌خوان بسیج را با مشارکت بسیج خواهران شهرستان برگزار کرد. در این دیدار کتاب‌های «این نقش‌ها واقعی است» نوشته سید مهدی خطیب و «کوچک جنگلی» نوشته امیرحسین فردی از کتاب‌های طرح کتاب‌خوان آذرماه توسط رقیه عشقی مسئول کتابخانه عمومی سروش ارائه و در ادامه کتاب «خاطرات شهید محسن عزیزان» توسط فهیمه ریحانی معرفی شد. همچنین فاطمه گورکانی و هاجر کرمی به ترتیب به معرفی کتاب‌های «دختر شینا» و «خاطرات شهید بابایی» پرداختند.

افزون بر این، کتابخانه عمومی سروش با حضور اعضای نوجوان دو نشست جمع‌خوانی برگزار کرد. کتاب‌های «شازده کوچولو» و «فرزند سیمرغ (قصه‌ای از شاهنامه)» دو عنوان کتابی بود که  با هدف ترغیب نوجوانان به انس با کتاب و تقویت قدرت بیان جمع‌خوانی شد. همچنین نشست جمع‌خوانی با همکاری مدرسه دخترانه فرهنگیان در این کتابخانه برگزار شد که در این دیدار دو کتاب «قصه‌های علمی» نوشته محمدرضا شمس و «روباه و کلاغ بی‌پر» نوشته مسلم ناصری معرفی شد.

دانش‌آموزان دبستان ایمان و کودکان و خردسالان مهدکودک آیگین نیز از کتابخانه سروش بازدید کردند. در این بازدید ضمن آشنایی دانش‌آموزان با بخش‌های مختلف کتابخانه، توضیحاتی درباره‌ تقسیم‌بندی موضوعی کتاب‌ها، نحوه‌ عضویت و خدمات کتابخانه‌ای ارائه شد. قصه‌گویی از کتاب «کی بود؟ کی بود؟» و «سنجاب ترسو» و اهدای جایزه به کودکان از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

در این راستا، کتابخانه عمومی اباعبدالله الحسین (ع) جایدشت فیروزآباد با همکاری مدرسه ابتدایی امام حسن (ع)، نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای برگزار کرد. در این نشست کتاب‌های «خانه سبز» نوشته اسیتون کرول با موضوع بازیافت و دورریختنی ها، زندگی‌نامه شهید مجید کمکی در قالب کتاب «کلاه کاسکت» اثر محمدحسین صلواتیان و کتاب «پیامبر (ص) مثل گل بود» اثر غلامرضا حیدری ابهری معرفی شد .علی فیلوندی کتاب «راز چه مزه‌ای دارد» تألیف مژگان بابا مرندی، یاشار پناهی کتاب «گرم و سرد» نوشته آنجلا رویستون، امیررضا کرمی کتاب «من می‌ترسم»  اثر جوی کوالی  و آیدین بهرامی کتاب «فریدون باید زنده بماند» از  مجموعه داستان‌های شاهنامه را به دوستان خود معرفی کردند.

این کتابخانه همچنین با برگزاری نشست جمع خوانی کتاب «سبز باشید» نوشته‌ مارسی کلمن با موضوع حفظ محیط‌زیست و بازیافت، مهمان بچه‌ها بود.

در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شهادت امام رضا (ع)، کودکان پیش‌دبستانی و مهدکودک شادی ضمن بازدید از کتابخانه اباعبدالله حسین (ع)، با زندگی‌نامه و فضائل این بزرگواران آشنا شدند.

افزون بر این کتابخانه عمومی گلستان میمند نیز در این ایام میزبان برنامه‌های متنوع کتاب‌خوانی بود. هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی نشست کتاب‌خوان ویژه بانوان با همکاری بانوان عضو کتابخانه و با هدف آشنایی بیشتر با کتاب‌های برتر برگزار شد. در این برنامه ماندانا نامداری کتاب «فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند»، مریم روار کتاب «فارست گامپ»، سمیرا خستیان کتاب «شادکامی»، مینا رفیعی کتاب «مهارت‌های زندگی»، فاطمه زارعی کتاب «جوشکاری»، مریم فیلوندی کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» و مرضیه طاهری کتاب «دالان بهشت» را به حاضرین معرفی کردند.

همچنین در نشستی دیگر کتاب «مدیر مدرسه» اثر جلال آل احمد در کتابخانه عمومی گلستان و با مشارکت تعدادی از دانش آموزان دبیرستان سمیه، نقد شد. در این جلسه دانش آموزان با هدف کسب روحیه پرسشگری و اندیشه ورزی با دیگر آثار آل احمد نیز آشنا شدند.

برگزاری نشست جمع خوانی کتاب «ای میهن من، ایران» مجموعه اشعاری از اسدالله شعبانی نیز با حضور  کودکان میمندی در کتابخانه عمومی گلستان  برگزار شد. با انجام این برنامه کودکان با شعر، فرهنگ و تاریخ ایران آشنا شدند.

افزون بر این با هدف افزایش روحیه اعتمادبه‌نفس و تقویت حس نویسندگی در کودکان، مسابقه قصه‌نویسی در بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی گلستان میمند برگزار شد که در این مسابقه کودکان با بهره‌گیری از خلاقیت خود قصه‌هایی با موضوعات مختلف نوشتند.

 

جشن میلاد رسول مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) نیز در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی گلستان میمند با حضور تعدادی از اعضای کودک و نوجوان برگزار شد. در این برنامه ضمن ارائه توضیحاتی درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) برنامه شعرخوانی، لطیفه‌ و چیستان‌گویی انجام شد. در پایان نیز از برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی «آداب شکلاتی» با اهدای جوایزی تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: