کد خبر: 32362
تاریخ انتشار: شنبه, 09 دی 1396 - 14:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ویژه‌برنامه یلدای حماسه در آسایشگاه جانبازان امام علی (ع) ساری

منبع : لیزنا
 به مناسبت شب یلدا و به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران ویژه‌برنامه یلدای حماسه در آسایشگاه جانبازان امام علی (ع) ساری برگزار شد.
ویژه‌برنامه یلدای حماسه در آسایشگاه جانبازان امام علی (ع) ساری

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، به مناسبت شب یلدا و به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران ویژه‌برنامه یلدای حماسه در آسایشگاه جانبازان امام علی (ع) ساری برگزار شد. در این برنامه که با معرفی کتاب از سوی جانبازان همراه بود، متن پیام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به جانبازان این آسایشگاه قرائت شد.

ولی‌پور در پیام خود اظهار داشت: جانبازان گران‌قدر حماسه‌های جبهه‌های حق علیه باطل با تقدیر خداوند از وادی شهادت بازگشته‌اند و تلخی ماندن را با شیرینی ادای تکلیف جبران کرده و مانده‌اند تا به ما در راه ماندگان، راه رستگاری بیاموزند. آن‌ها همراه شهدا بوده و جان خود را در طبق اخلاص نهادند اما تقدیر این بود که شهدا مهمان خدا شوند و جانبازان در این جهان و در ظلّ کرامت‌های الهی باقی بمانند تا حجتی بر مردم باشند و به ما درس مقاومت بیاموزند. آن‌ها نه‌تنها در آن زمان با جهاد خود دشمنان را مأیوس کردند، بلکه هم‌اکنون نیز از آنجائی که نماد ایثار و جهاد و صبر و مقاومت بوده‌اند، به کابوس استکبار جهانی مبدل شده‌اند؛ چراکه اگر روح حاکم بر جامعه، روح ایثار و جانبازی باشد، هیچ روزنه نفوذی برای سلطه و منفعت‌جویی آنان باقی نخواهد ماند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه جانبازی حاصل تلاش برای کسب رضای الهی و مجاهدت درراه اوست، بیان داشت: این نشان افتخار و موهبتی آسمانی و ملکوتی، مخصوص عاشقان و شیفتگان کوی محبوب است.

وی با اشاره به شب یلدا به عنوان طولانی‌ترین شب سال، اذعان داشت: مطابق آئین و رسوم سنتی، در این شب، دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه شکل می‌گیرد تا در صفا و صمیمیت، شب سرد اول زمستان با حرارت صله‌رحم، گپ و گفت دل‌نشین، کتابخوانی و حافظ خوانی، شادی و سرور دل‌چسب و بهره‌گیری از سخنان پندآموز بزرگ‌ترها گرم شود. آنچه بر خود وظیفه دانستیم، دورهمی با حماسه‌سازان تاریخ بود؛ اسطوره‌های واقعی ایران و سربازان فداکار اسلام که خاطره‌های آنان از شب‌ها و روزهای جبهه‌ها شنیدنی‌ترین و پندآموزترین سخنانی است که ما را در این وانفسای دنیا یاری می‌رساند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در پایان ضمن طلب تندرستی و سعادتمندی برای جانبازان گران‌قدر، ابراز امیدواری کرد که خاطرات دل‌نشین این بزرگواران، سرمای طولانی‌ترین شب سال در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر (عج) را گرمای امید بخشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: