کد خبر: 33120
تاریخ انتشار: جمعه, 20 بهمن 1396 - 20:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آستارا میزبان نشست کتاب‌خوان مدیران شهرستانی گیلان شد

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گیلان با معرفی ۹ عنوان کتاب خواندنی در شهرستان آستارا برگزار شد.
آستارا میزبان نشست کتاب‌خوان مدیران شهرستانی گیلان شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، نشست کتاب‌خوان مدیران استان گیلان با حضور یونس رنجکش، فرماندار آستارا؛ حجت‌الاسلام‌ حافظ نیا، امام‌جمعه آستارا؛ اکبر اکسیر و جمعی از مدیران، کتابداران و اصحاب رسانه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

جامعه در سال‌های اخیر با کتاب بیگانه شده است

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام‌جمعه آستارا گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، رسالت کتابخانه‌های عمومی بوده و نیازمند مشارکت همگانی است.

وی افزود: جامعه در سال‌های اخیر با کتاب بیگانه شده و برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان می‌تواند در ترویج نشاط و پویایی و توسعه عدالت اجتماعی نقش مؤثری ایفا کنند.

وی افزود: امیدوارم با استمرار این‌گونه نشست‌ها در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه گامی مؤثر برداریم.

 

علاقه‌مندی مردم شهرستان آستارا به کتابخوانی سرمایه‌ای اجتماعی است

فرماندار آستارا در این نشست با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: همکاری مسئولان آستارا در زمینه کتابخوانی منجر به رشد این فرهنگ در مردم شده است و این همکاری، اقدامات کتابخانه‌های عمومی را با نتیجه‌ای دوچندان روبه‌رو می‌کند.

یونس رنجکش بابیان اینکه «کتابخانه‌ها، تنها مرکز خواندن کتاب نبوده بلکه پایگاه فرهنگی هستند» اظهار کرد: بی‌توجهی به حوزه فرهنگ عواقب بدی در پی دارد که گاهی می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری بر وجه فرهنگی یک ملت برجای بگذارد.

وی افزود: آستارا ظرفیت‌های خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد و نشست‌های کتاب‌خوان به‌عنوان یکی از اقدامات مثبت فرهنگی با معرفی آثار فاخر ادبی در زمینه‌های مختلف باید به‌صورت جدی برگزار شود.

فرماندار آستارا اضافه کرد: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی، به همکاری نهادهای تبلیغی و آموزشی نیاز داریم و باید خانواده‌ها نیز در کنار مسئولان اجرایی و تشکل‌ها در این زمینه فعالیت کنند.

رنجکش علاقه‌مندی مردم شهرستان آستارا به کتاب‌خوانی را سرمایه‌ای اجتماعی برای پیشبرد اهداف فرهنگی این شهرستان دانست و تصریح کرد: با توجه به استقبال شهروندان آستارا از موضوع کتابخوانی، از این حوزه حمایت می‌کنیم.

 

نشست‌های کتاب‌خوان فرصت خوبی برای پیشبرد اهداف فرهنگی است

در ادامه، آرزو عباس زاده سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی آستارا با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری نشست کتاب‌خوان برای هنرمندان، دانش‌آموزان و دانشجویان شهرستان گفت: هدف از برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، افزایش سرانه مطالعه و کمک به فرهنگ کتابخوانی است که با استقبال خوبی از جانب مردم روبه‌رو شده است.

عباس زاده نشست‌های کتاب‌خوان را محافلی گرم و صمیمی برای معرفی کتاب‌های موجود در کتاب‌خانه‌های عمومی این شهرستان دانست و ادامه داد: نشست‌های کتاب‌خوان فرصت خوبی برای تعامل و هم‌فکری در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی است.

در این نشست کتاب‌خوان، یونس رنجکش فرماندار شهرستان آستارا، حجت‌الاسلام‌ حافظ نیا امام‌جمعه آستارا، جواد معیتی شهردار آستارا، اورنگ استقامت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آستارا، شهلا قاضی پور رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، داریوش ملک‌زاده سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری، شاپور تشریحی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید سجاد موسوی رئیس اداره آموزش‌وپرورش آستارا و قاسم خوش‌سیما رئیس حوزه دفتر و مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان آستارا، ۹ عنوان کتاب به ترتیب شامل الهیات محیط زیست، نگرشی بر مدیریت اسلامی، مدیریت و نوآوری در مدارس، مدیریت بحران،   ۵۵۵ روش که یک مدیر موفقی باشیم، مدیریت زمان،   اوی من، چگونه در کارمندان انگیزه ایجاد کنیم؟ را با حاضرین به اشتراک گذاشتند.

گفتنی است در پایان این نشست ضمن تجلیل از کتاب‌خوانان، لوح یادبود نخستین نشست کتاب‌خوان مدیران شهرستانی از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به معرفی کنندگان اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: