کد خبر: 33131
تاریخ انتشار: شنبه, 21 بهمن 1396 - 11:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

میزبانی کتابخانه محقق حلی از ۷ شاعر انقلاب

منبع : لیزنا
به مناسبت ایام الله دهه فجر نشست‌ کتاب‌خوان شعر، با همکاری مشترک اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب با حضور ۷ شاعر جوان به میزبانی کتابخانه محقق حلی برگزار شد.
میزبانی کتابخانه محقق حلی از ۷ شاعر انقلاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، بیست و یکمین نشست از سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان شعر» که در سال جاری با همکاری مشترک موسسه شهرستان ادب و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاریست، دوشنبه ۱۶ بهمن و همزمان با ایام سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه های عمومی تهران، روسای ادارات شهرستان و جمعی از مسئولین و کتابداران و کتاب دوستان در کتابخانه عمومی محقق برگزار شد.

استفاده از ظرفیت‌های پنهان قصیده در «سیاه مست سایه تاک»

در این نشست که با حضور ۷ شاعر جوان و برجسته کشور برگزار شد، ناصر فیض شاعر و طنزپرداز، با اشاره به استقبال دوستداران شعر از برگزاری سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان شعر»،   به معرفی کتاب «سیاه مست سایه تاک» سروده مرتضی امیری اسفندقه پرداخت و گفت: این کتاب مجموعه قصیده های شاعری معروف و جوان است. نویسنده این کتاب را معمولا حرفه ای های رشته شعر می شناسند، چرا که این کتاب و سایر آثار این شاعر، مخاطبان واقعی شعر را تحت تاثیر قرار می دهد. این اثر با قوت اثبات می کند که قالب قصیده هنوز کارایی هایی دارد که قبلا نداشته است.

فیض تصریح کرد: از این شاعر آثاری در قالب های متعدد شنیده‌ایم که تجربیات موفقی در قالب‌های مختلف داشته است، اما به نظر من این اثر نشان می‌دهد که تجربیات ایشان در قالب قصیده موفق تر بوده است. به همین دلیل معتقدم که این کتاب، یک اثر ارزشمند است به خصوص برای افرادی که قصیده را فراموش شده می دانند. این اثر همچون یک کتاب آموزشی در باب قصیده است و کتابی که سابقه نادری در قالب قصیده به حساب می‌آید.

وی درباره برخی ویژگی‌های این اثر گفت: در حقیقت شاعر در قالب قصیده داستانگویی می کند و در حالی که معمولا قصیده قالبی جدی و خشک است، توانسته به خوبی طنز و شوخ طبعی را در قصیده وارد کرده است. در این کتاب ما با یک نوع نقد اجتماعی خطاب به افرادی که جایگاه اجتماعی خود را تشخیص نمی دهند مواجهه هستیم. ضمن اینکه نویسنده از اصطلاحات رایجی که در میان مردم مرسوم است در قصیده استفاده کرده که کمتر در قصیده دیده می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: