کد خبر: 35210
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 تیر 1397 - 19:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 تقدیر از فعالان کتابخوانی در تربت حیدریه در خراسان رضوی

منبع : لیزنا
رئیس اداره کتابخانه های عمومی تربت حیدریه به واسطه فعالیت در ستاد باز آفرینی و توسعه پایدار شهری و مدیر دبستان شاهد حضرت رقیه به واسطه عضویت تمامی دانش آموزان در کتابخانه در شورای اداری شهرستان تقدیر شدند.
 تقدیر از فعالان کتابخوانی در تربت حیدریه در خراسان رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، در جلسه ستاد بازآفرینی و توسعه پایدار شهری تربت حیدریه از رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به دلیل همکاری با ستاد در اجرای مصوبات مربوطه و ایجاد بخشی در دفاتر تسهیل گری محلات هدف به عنوان کتابخانه محلات و در اختیار قراردادن کتاب برای شهروندان ساکن محلات هدف، با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است طرح بازآفرینی پایدار شهری از طرحهای مصوب هیات دولت و شامل اقداماتی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری مناطق حاشیه نشین شهری است که در نهایت به یک پیشرفت پایدار اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... خواهد انجامید و ادارات موظف به انجام اقدامات در حوزه فعالیت خود برای حل مشکلات محلات هدف هستند.

تقدیر از مدیر دبستان شاهد حضرت رقیه بواسطه عضویت تمامی دانش آموزان در کتابخانه

همچنین در راستای اجرای مصوبه انجمن کتابخانه های عمومی استان و شهرستان مبنی بر عضویت حداقل ۳۰ درصد دانش آموزان در کتابخانه های عمومی در جلسه شورای اداری شهرستان تربت حیدریه که به ریاست  معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان برگزار شد، با اهدای جوایزی از طرف اداره کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش شهرستان از مدیر دبستان شاهد حضرت رقیه به واسطه عضویت ۲۵۰ نفر از دانش آموزان این مدرسه در کتابخانه شهید بهشتی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

موهبتی فرماندار تربت حیدریه با اشاره به ضرورت ارائه راهکارهایی برای بالا بردن سرانه مطالعه در جامعه گفت: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و اهمیت دانایی محوری در تمامی فعالیت ها به نظر می رسد یکی از مهم ترین سیاست ها و جهت گیری ها در تمام برنامه ها، محور قراردادن ترویج کتاب و مطالعه در تمام برنامه های اجرایی از سوی مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی و آموزشی است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اساسی ترین و اصولی ترین نهادهای فرهنگ ساز در امر ترویج کتابخوانی مدرسه است، بیان داشت: مدرسه ها می توانند با اجرای برنامه هایی همچون برگزاری کلاس های درسی در کتابخانه ها، برگزاری نشست های کتاب خوان مشترک در مدرسه و کتابخانه در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی قدم بردارند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: