کد خبر: 36049
تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 مرداد 1397 - 09:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه و موزه ملی ملک در متروی پایتخت

منبع : لیزنا
تصویر 60 اثر از نفایس فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانیِ موجود در گنجینه آثار تاریخی- فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک در سه بسته نمایشگاهی «خوش‌نویسی»، «نگاره‌های ایرانی» و «گزیده هنر اسلامی» در ایستگاه‌های متروی تهران با هدف آشنایی شهروندان با جلوه‌های زرین فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی، همچنین معرفی نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور به نمایش درآمد.
کتابخانه و موزه ملی ملک در متروی پایتخت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، نمایشگاه‌های دو زبانه فارسی و انگلیسی «خوش‌نویسی»، «نگاره‌های ایرانی» و «گزیده هنر اسلامی» در ایستگاه‌های متروی میرداماد، 15 خرداد و فردوسی، تصویری جذاب از رنگین‌کمان فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی پیش روی شهروندان تهرانی می‌گذارد. این سه نمایشگاه که هم‌زمان با دهه کرامت و آغاز فصل تابستان در متروی تهران برپا شده است، شهروندان پایتخت به ویژه مسافران و ره‌گذران قطار شهری را با گوشه‌هایی از دستاوردهای فرهنگی- تاریخی هنرمندان ایرانی در گذر تاریخ ایران اسلامی آشنا می‌کند. آن‌ها همچنین با کتابخانه و موزه ملی ملک در جایگاه بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران آشنا خواهند شد. کتابخانه و موزه ملی ملک، یادگار هفت دهه کوشش فرهنگی حاج حسین آقا ملک، زمین‌دار بزرگ ایرانی در تاریخ معاصر به شمار می‌آید. این فرهنگ‌دوست بزرگ، گنجینه آثار گوناگون تاریخی و کتاب‌های خطی را به سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرد تا همگان بتوانند از آن بهره بگیرند. این گنجینه بزرگ که تا سال 1375 خورشیدی در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران جای داشت، پس از بنای ساختمان تازه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» به آنجا جابه‌جا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: