کد خبر: 36651
تاریخ انتشار: دوشنبه, 05 شهریور 1397 - 17:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دبیرکل و معاونان نهاد از دو کتابخانه عمومی تهران بازدید کردند

منبع : لیزنا
دبیرکل و معاونان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در هفته دولت و همزمان با روز کارمند، طی دیداری سرزده از کتابخانه‌های عمومی دانشمند و شهید مطهری تهران بازدید کردند.
دبیرکل و معاونان نهاد از دو کتابخانه عمومی تهران بازدید کردند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا مختارپور؛ دبیرکل به همراه امین متولیان؛ معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد، اسماعیل شفاعی؛ معاون مالی و اداری نهاد، مهدی رمضانی؛ معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، هادی ناصری؛ مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و الهام ستاری؛ کارشناس حوزه دبیرکل نهاد در هفته دولت و همزمان با روز کارمند به صورت سرزده از کتابخانه‌های عمومی دانشمند و شهید مطهری تهران بازدید و با تبریک این روز به کتابداران، در جریان مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها قرار گرفتند.

علیرضا مختارپور در بازدید از کتابخانه عمومی دانشمند در ضمن گفت و گو با کتابداران و بررسی وضعیت کتابخانه با اعضای کتابخانه نیز به گفت و گو نشست. در این دیدار یکی از والدین با گلایه از وضعیت اجتماعی محل خواستار اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی متنوع در کتابخانه شد.

همچنین دبیرکل به همراه معاونان نهاد با حضور در کتابخانه عمومی شهید مطهری تهران با با کتابداران به گفت و گو نشسته و از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید کرده و در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفتند.

‌گفتنی است کتابخانه شهید مطهری یکی از کتابخانه‌های قدیمی تهران است که در سال ۱۳۴۴ در نازی آباد تهران بنا شده است. این کتابخانه که در سال ۱۳۹۶ به طور اساسی نوسازی شده است با مساحت ۳۵۰ متر مربع دارای ۲سالن مطالعه جداگانه خواهران و برادران و بخش کودک جداگانه است.

همچنین کتابخانه عمومی دانشمند تأسیس ۱۳۸۴ بوده و دارای بخش‌های کودک، نوجوان، مرجع، نشریات، مخزن کتاب، دیداری و شنیداری، مشاهیر ایران و جهان، استان شناسی و سالن مطالعه مجزاء برای خواهران و برادران است. کتابخانه عمومی دانشمند در تهران محله خزانه بخارائی و در بوستان یادواره شهدا قرار دارد.

در حاشیه این دیدارها نیز دبیرکل و معاونان نهاد با حضور بر سر مزار شهیدان گمنام در «بوستان یادواره شهدا» با آرمان‌های آنان تجدید پیمان کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: