کد خبر: 38525
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 بهمن 1397 - 16:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی چالدران استان آذربایجان غربی تشکیل شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی
 رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی چالدران در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بر ضرورت تعامل دستگاه‌های فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه تاکید کرد.
 جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی چالدران استان آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش لیزنا، سومین جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالدران و بخش دهشتک به ریاست حسن محمدزاده، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی تشکیل شد.

حسن محمدزاده، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالدران در این جلسه بر لزوم همکاری دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: مقوله ترویج کتاب و کتابخوانی نباید محدود به یک دستگاه یا نهاد باشد بلکه تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان که به نحوی دارای رسالت فرهنگی هستند باید در این رابطه احساس مسئولیت کنند.

محمدزاده در ادامه به سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: طبق قانون تاسیس و نحوه‌ اداره کتابخانه‌های عمومی کشور، شهرداری‌ها باید حداقل نیم درصد از درآمد خود را به صورت ماهانه به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان واریز کنند.

فرماندار چالدران به بودجه فرهنگی دهیاران اشاره کرد و گفت: شایسته است بخشداری‌ها و دهیاران با استفاده از اعتبارات فرهنگی موجود، با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نسبت به استقرار کتابخانه سیار یا مشارکتی در مراکز دهستان‌ها اقدام کنند.

سجاد پولادی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی چالدران نیز در این جلسه گزارشی اجمالی از شاخص‌های ارزیابی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارائه کرد و گفت: تعداد جلسات فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه با همکاری مدارس و تعداد امانت کتاب نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

در پایان جلسه هر یک از اعضای انجمن به ارائه نظرات خود در رابطه با شیوه های ترویج فرهنگ مطالعه پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: