×

پیام

[DEBUG] loading lessc-0.4.0
[DEBUG] lessc v0.4.0
کد خبر: 38586
تاریخ انتشار: شنبه, 13 بهمن 1397 - 10:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای برنامه های ترویجی در مدارس و کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد استان اردبیل

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل
به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد برنامه های متنوع فرهنگی در شهرستان پارس آباد اجرا شد.
اجرای برنامه های ترویجی در مدارس و کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد استان اردبیل

به گزارش لیزنا، به همت کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد، برنامه های متنوع فرهنگی با موضوع کتاب و کتابخوانی در مدارس و کتابخانه های این شهرستان برگزار شد.

برگزاری نشست کتابخوان در مدرسه ابتدایی مفید شهرستان پارس آباد

نشست کتاب خوان مدرسه ای در کلاس پنجم ابتدایی مدرسه مفید به همت کتابداران کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان پارس آباد برگزار شد.

در این نشست مبین جوان کتاب «سیاه چاله چیست»، امیرمحمد ندرتی کتاب «آیا در سایر سیارات حیات وجود دارد»، امیر محمد فخری کتاب «اکتشافات فضایی»، عطا ساده دل کتاب «آیا عمر خورشید به پایان خواهد رسید»، شایان سپه «کتاب نیروها و گرانش»، پوریا بردبار کتاب «مغناطیس» و مهدی عباس زاده کتاب «نقشه برداری زمین» را با بهره گیری از وسایل کمک آموزشی از جمله پاورپوینت معرفی کردند.

 

برگزاری نشست کتاب خوان در دبیرستان استعداد های درخشان به همت کتابداران کتابخانه عمومی شهید باهنر پارس آباد

دانش آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان در نشست کتاب خوان، شش کتاب را به دوستان خود معرفی کردند.

در این نشست یلداخوشبین کتاب «پلنگان هم می میرند»، دریا آشنا کتاب «مریخی که برای ماندن آمده بود»، شبنم ببری آذر کتاب «آدم برفی»، حدیث فرهود کتاب «مرد بهاری»، گونش اسدی کتاب «معمای مسیح» و سودا باقی کتاب «قصه های ساده» را معرفی کردند.

 

برگزاری نشست های جمع خوانی در شهرستان پارس آباد

نشست جمع خوانی کتاب «امیر کبیر» در کتابخانه های عمومی شهید رجایی، شهید باهنر و شیخ احمد مختاری ملاکندی با حضور اعضا و مراجعین برگزار شد ودر برنامه دیگر کتاب های «جز زیبایی ندیدم» و «سیمای مسیح» با حضور دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی مدرسه زینبیه در کتابخانه شهید باهنر جمع خوانی شد.

 

شاهنامه خوانی در کتابخانه عمومی شهید باهنر

ربا هدف روان خوانی، افزایش توانایی ارائه مطالب و نیز آشنایی بیشتر نوجوانان با اسطوره های ایران کهن، اعضای کتابخانه شهید باهنر پارس آباد در محیطی صمیمی و دوستانه داستان رستم و سهراب از شاهنامه را بلندخوانی کردند.

 

استقبال زنان خانه دار از برنامه های کتاب خوانی

کتابداران کتابخانه های شهید اندرزگو، شهید رجایی و شهیدباهنر پارس آباد کتاب های «کرامات الفاطمیه»، «فاطمه زهرا(س)»،«شنگال»، »«فرهنگ فارسی مهتاب» را در کتابخانه و مدارس معرفی کردند. در برنامه ای که در جمع زنان خانه دار در کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) روستای قره قباق برگزار شد، کتاب «خدا چه بخورم» توسط ناصر اکبری از کارکنان کتابخانه عمومی شهرستان پارس آباد معرفی شد.

 

اجرای طرح دوشنبه های با کتاب در مدارس شهرستان پارس آباد

 سوسن روح آور، مسئول کتابخانه شهید رجایی پارس آباد با چندین جلسه حضور در مدرسه ابتدایی قدسیه برای معرفی کتاب این طرح را در سایر مدارس پارس آباد نیز اجرا می کند.

روح آور با بیان اینکه بعضی از دانش آموزان به جهت فاصله زیاد بین مدرسه و کتابخانه امکان حضور در کتابخانه را ندارند، گفت: با اجرای طرح دوشنبه های با کتاب در مدارس شهر پارس آباد هر هفته بیش از ۱۰۰ جلد کتاب به مدرسه مورد نظر برده و با توجه به مقطع تحصیلی دانش آموزان به آن ها امانت داداه می شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح از اول دی ماه سال جاری، خاطر نشان کرد: دانش آموزان از این طرح استقبال می کنند و در ماه گذشته بیش از ۴۰۰ جلد در مدارس به امانت داده شده است.

 

بازنمایی منابع طرح کتابخوان ماه در کتابخانه های پارس آباد

کتابداران کتابخانه های عمومی شهید رجایی و شهید باهنر پارس آباد منابع کتابخوان ماه را جهت آشنایی اعضا و مراجعین به نمایش می گذارند. کتابخوان ماه از جمله طرح های ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که طی آن هر ماه ۴ الی ۵ عنوان کتاب برگزیده در گروه های سنی مختلف معرفی و برنامه های فرهنگی کتابخانه ها با محوریت این کتاب ها اجرا می شود.

 

اجرای برنامه های ترویجی کتابخوانی در کتابخانه های روستایی

برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و انتقال پیام های آموزنده به کودکان، کتابداران کتابخانه های شهید اندرزگو روستای ایران و شهید باهنر پارس آباد، قصه هایی از کتاب های «امام هادی(ع)» و «کلیله و دمنه» را برای اعضای بخش کودک و دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی مدرسه ابن سینا بلند خوانی کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر:

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده