کد خبر: 27956
تاریخ انتشار: شنبه, 28 اسفند 1395 - 18:27

داخلی

»

اخبار کتاب

فراخوان دهمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی

منبع : لیزنا
دبیرخانۀ جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی، فراخوان دهمین دوره از این جشنواره را منتشر کرد. در این جشنواره، آثاری با موضوع امام رضا علیه‌السلام و خاندان ایشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
فراخوان دهمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دبیر اجرایی جشنوارۀ بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی، با بیان اینکه دهمین دوره از این جشنواره، در حوزه‌های تأليف، ترجمه و پايان‌نامه با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) و خاندان آن حضرت، همزمان با دهۀ کرامت در 6 مردادماه 96 برگزار می‌شود از انتشار فراخوان آن خبر داد.

مهدی قیصری نیک، این جشنواره را در پنج بخش‌ «کتاب برتر»، «کتاب دیجیتال برتر»، «پایان‌نامۀ برتر»، «ناشر برتر» و «حمایت از آثار رضوی» دانست و از «علوم و معارف رضوي»، «تاريخ و سيرة رضوی»، «زيارت»، «طب الرضا(علیه‌السلام)»، «شعر»، «داستان»، «كودك و نوجوان»، «ترجمه»، و «زبان‌هاي خارجی» به عنوان محورهای انتخاب کتاب برتر نام برد.

وی همچنین اظهار داشت: آثار برگزیده در بخش «حمایت از آثار رضوی» توسط دبیرخانۀ جشنواره چاپ و منتشر خواهد شد. قیصری نیک هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترويج فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعاليت‌هاي علمي، هنري و پژوهشي مرتبط با سيره و ابعاد مختلف شخصيت امام رضا(علیه‌السلام) و همچنین شناسايی، تجليل و حمايت از پديدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمينه فرهنگ رضوی و كمك به انتشار گسترده آن‌ها ذکر کرد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را 20 خردادماه 1396 اعلام و تأکید کرد: آثاری که در طی سال‌های 95 و 96 منتشر شده است دراین جشنواره شرکت داده می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال  مراجعه کنند. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: